AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.123

Jocke Sahlin körde 9,76 sek 237 km/h på Skavsta

Följande saxat från Länk

"Lördag, kl. 11:55 - Jocke Sahlin, "Jägaren från Jakan", med sin mycket prydliga och helt "gatlagliga" BMW M3 körde upp för licens igår. Nu på förmiddagen fick han till starten ordentligt i sin första kvalrunda för dagen och det ledde också till första 9-sekunders repan. 9.86 sekunder och 231 km/timmen är minst sagt suveräna siffror för en äkta gatbil."

"Jocke Sahlin, BMW M3, 9.97. Körde 9.76/237 tidigare, tre kilometer till i hastighet så måste han ha skärm."

Mvh / Malte
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Wow, där ser man!!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Ja
760
JanF
530i-93
Otroligt bra tider... såg några video från förra året, imponerande

En undran, vad innebär gatubil igentligen, har inte riktigt koll på det. Skulle man kunna köra in med den bilen direkt efter målgång på SBP och komma igenom med ett prickfritt protokoll?
den börjar gå ganska bra nu

Team turbo addicts

börjar gå bra!? den har alltid gått bra men nu börjar den gå vansinnit bra!!!

JanF:
Om han körde in den till SBP direkt efter målgång skulle den inte gå igenom,motorn är igentligen inte godkänd...me största sannolikhet har han besiktat med en annan motor som inte har turbo,om han nu inte fått nått intyg om att få ha så,men de är inte speciellt troligt...

Länk E30 körmaskinen nr.1
Riktigt imponerande, nu börjar man ju längta ännu mer till Tullinge

/Wille
Länk
bj
291
bjorasen
M535i -87
Han har väl sekvetiell låda i också? Då tycker jag inte det är en direkt gatbil, med det är min åsikt....

Christopher
///M535i
Länk NYA BILDER!!
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
gatbil och gatbil...
En gatbil är en bil som är HELT godkänd av bilprovningen oavsett hur den är byggd.
I det här fallet är jag lite osäker om hans bil kan gå genom en besiktning eftersom den är turbokonventerad och nyare än -75...
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag skulle vilja se de bilar som går igenom en besiktning direkt efter målgång efter en 11 sekundersrepa eller lägre...

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
samma här...

---Olofström Car Meet 2003(Augusti)maila för mer info---
gu
394
gurr
M5 -95
men varför har han lackat om den? YEIKS!
Hört rykten om att den ev kommer att vara till salu snart, den som lever får se ;)

//Bimmerman
Zim Zimma here's ma bimma
Länk
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
haglund: finns nog x-antal jänkebilar som går igenom efter repan. Jaja okej, kanske inte med endast headers som ljud dämpare.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Måste bara tillägga att man kan regbesiktiga en bil med turbo trots att den är nyare än -75. Det blir bara betydligt krångligare och dyrare. Men det går.

MVH Morgan.

Länk
Tänkte lyfta tråden lite, körde han enligt rykten 9.34 eller något för en så länge sedan?

Mvh Per
he
193
henell
535i E34 -90 (TIC)
Nästan som min diesel.. Hehe..

Polarbear
Ja 9.33 har jag hört (?).

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
gurr>> han har utalat sej om omlackeringen i ett tidningsreportage; han tyckte att det blev lite för många svarta M3or på strippen. man kan ju tycka vad man vill men jag tycker att den är grymmare i svart...

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.