|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Min oljelampa är lite knäpp :) När motorn är kallstartad så lyser den inte ett smack, men efter att motorn blivigt uppvärmd så börjar den blinka när man står på tomgång. Vad beror detta på?? Jag har ny olja och nytt filter som är isatt efter en smärre motorrenovering. Tacksam för svar! MVH: Johan F | |
|
Jag tycker det låter som att oljetryckskontakten är trasig. Hade exakt samma fenomen på min (saab 99 , blä) jag vet... Jag köpte en ny oljetryckskontakt , men innan jag bytte så kollade jag oljetrycket med en manometer.. Lycka till... Billy B-10 Länk |
|
|
Ok! Jag köpte en Oljetrycksmätare på biltema som jag monterat in i instrumentpanelen men som jag aldrig kopplat in. Man får väl göra det nu så man kan ha super koll ;) MVH: Johan |
|
|
bra ! Troligtvis så är det bara att byta oljetryckskontakten o gasa vidare.... Billy B-10 Länk |
|
|
Nepp......så lätt e det inte. I topplocket är det M10 gänga medans min nya tryckmätare har M8 gänga. Får la trycka i hellicoil eller hur sjutton det nu stavas eller heter :). MVH: Johan |
|
|
Finns det ingen adapter att köpa då ? Billy B-10 Länk |
|
|
Jag tror inte det faktiskt. Men vafan....de e inga problem att fixa, måste få tummen ur bara :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.