|
|
|
|---|---|
| Tänkte bara höra hur stor nytta man har av att byta till ett "sportluftfilter" på en 138 iS och hur svårt det är att göra själv resp vad ett sådant kostar | |
|
Om du köper ett "vanligt" sportluftfilter som passar direkt i den ordinarie "lådan" så byter du det på 1 minut. Detta filter kostar ca 500:- på motor nord. Detta filter ger väl dock inte lika stor effektökning som ett värre filter där du byter ut hela lådan. Endel säger att de inte märker någon skillnad med sportluftfilter, medan andra säger att de känns väl. |
|
| Jag har tänkt på en sak. Borde inte bilen låta skitcoolt om man tar bort luftfiltret och lyssnar? | |
| Jag har provat att köra bilen utan filter. Alltså: stillastående! Det blev ett hyfsat insugningsljud. Men vad spelar det för roll. Man måste ju ha ett filter. | |
|
jo, jag gjorde samma sak med min. men jag hörde ingen skillnad alls. då kan man ju undra om man verkligen får ett coolare ljud med sportluftsfilter, med tanke på att jag inte hör någon skillnad helt utan filter |
|
matte22k |
hej! ja gjorde rent luftburken och testade utan filter, det gav inte ett skit!! så varför ska bilen gå bättre med sportluftfilter?? dessutom vart det ingen skillnad på motorljudet. bättre att satsa på ett trimchip. |
|
Bättre att köpa en snabbare bil direct .... Nos 325iM -89 |
|
|
Tjena Allihop! Jag har hört att det blir störst effektskillnad och bäst ljud med konfilter. "If everything seems under control you're just not going fast enough!" |
|
|
Det räcker inte med att testa om bilen låter mer genom att ta bort filtret och gasa lite utan att köra med den!!!! Det är först när motorn belastas som det blir annat motorljud. Testa att köra några hundra meter utan filter på fullgas och man får garanterat ståpäls! Resulterade i inköp av öppet filter och avskiljningsplåt........... Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Får väl testa det då | |
| Jag hade även tagit bort röret som leder luften från lyset. Jag tänkte inte på det vid förra inlägget. Det var ju det som gjorde skillnaden då i ljud. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.