AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
298

sexor kontra åttor

ni
31
nikks
728iA -98
någon som har erfarenhet av både 728´ans sexa
och åttorna i de andra modellerna? är det en livs
farlig risk om det händer något med en åtta jämfört
med en sexa. alltså inte bara lite dyrare utan rejält.

prismässigt skiljer det väldigt lite om något alls mellan
åttorna och sexorna.

en sista fråga, om någon begärt 119tkr för en 97
okej utrustad 728 är det opassande att bjuda 100
per mail i det läget? (är lite ny vad gäller seder och
bruk)

med vänlig hälsning.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Titta på bilen och bjud vad du är villig att betala.
Är den fin är det ju tråkigt att pruta 20 000:- via mail...
Brukar ju gå bättre att pruta om man är och ser bilen på riktigt dessutom , då vet ju köparen att den är såld direkt ifall han går med på ditt bud.

/Marcus

Känner Du till en riktigt stor container ?

Isf. vill jag kasta min bil där.
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Det finns inga direkta kvalitetsskillnader mellan sexan och åttorna. Det har ju förvisso funnits många vittnesmål om att oljepumpen kan sitta löst på åttan, men det är ju ganska enkelt att kolla och dra åt om så skulle vara fallet.

Länk

Mitt råd är att du provkör de olika modellerna och väljer med hjärtat. Driftkostnaden är inte så fantastiskt mycket större för en 735 eller 740.
nikks:

Jag har en 728iA -97a.

Åttan är ju helt klart starkare än sexan som även räcker till för jag tror inte du ska köra rödljusrace med E38an då skulle man köpt sig en 3serie. Bara du själv kan avgöra vad som räcker till för dig, en sak också med 97an är att den är snabbare 1-100 än övriga (undantag 01an som är lika snabb) 8,6 sekunder jämfört mot övriga 728or på 9,6sek.
Själv skulle jag inte ha prutat 19000kr via mail då jag inte sett bilen, om nu så är fallet.
åk och titta på bilen och se efter ifall skicket är bra sen kanske ni kan förhandla.

Detta är bara mina åsikter, lycka till med bilköpet.:)

Mvh/Soki

En variant utan att riskera att stöta sig är att fråga vad säljaren kan tänka sig för pris....

/Simon
Varför inte ringa honom?
Hur långt har bilen gått? Utrustning?
119 000kr tycker jag verkar ganska bra pris för en 97a som har okej utrustning som du uttrycker det.

Mvh/Soki

Si
55
Signalaren
750iL -95
Jag hadde en 740iA -95 innan och innan kopet så kolla jag även på 728, 730 osv. Jag rekomenderar en V8 av det skälet att med en 7-serie så gillar man gasa och eftersom en E38a väger 2 ton så behövs effekten.det skiljer nästan 100 hk mellan 740 och 728. Sexan är billig i bensin om man kör snällt "om man kan" och försäkring "om man har lite ålder bakom sig" Men 4L V8 är en rolig motor. Hållbar och förhålande vis billig. 1,09l/mil snäll stad annars 1.2l/mil.

12-Pack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.