|
|
|
|---|---|
zaimi |
det ä en 525 95års. jag e 51 år och ingen bonus(min första bil) Tacksam om ni kommer med tips. |
|
Finns inget bolag som är billigast generellt Många ger prisuppgift via websidan, de andra får du ringa Länk Länk (BMW originalförsäkring) Länk Länk Länk Länk ...är några du kan kolla med |
|
|
Sen är det en djungel av rabatten om du: jobbar på en viss, är med i ett visst fackförbund, tankar på en viss mack, har ett visst märke, är med i en viss organisation, har hem försäkring redan osv osv osv en ren djungel men en sak kan du ALLTID vara säker på: Dom tar bra betalt av dig!! Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Kolla med Salusansvar dom hade det bästa alternativet när jag försäkrade en Z3 föra veckan. Dom räkar som att du har full bonus vid start och har en allriskdel som täcker ex. parkeringsskador som någon annan orsakat utan självrisk | |
|
Glöm inte Aktsam, de var billigast på min 318 E46, t.o.m. billigare än Susab, som annars kan vara svårslagna. Sök på forumet och du skall finna. |
|
ormen |
axellux: Vad hade Salusansvar för inställning till import??? kunde man visa upp bilen om att den inte var ett vrak och allt var ok??? bara nyfiken.... "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
Athlonpower |
Pröva Trygg Hansa dom har plötsligt blivit ett av dom billigare alternativen numera. Blir hellre sugen än blåst ;-) |
| Det finns lokala försäkringsbolag i många städer som går under Sockenbolagen. Dom har alltid varit det billigaste alternativet varje gång jag kollat, sparat mellan 500 - 1500 till näst billigaste.. värt att kolla upp. | |
|
Salusansvar krävde ingenting extra för importbil, ingen rutmärkning, nyckelkontroll etc, jag har originallarm o startspärr (vet inte om det påverkade annat än att slippa e.v självrisk) maskinhaveri gäller även för importbil. Aktsam var inte intresserade av att föräkra en Z3 ! gäller kaske inte andra modeller av BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.