|
|
|
|---|---|
|
Ska sälja M5:an... Har förut varit nära att sälja den för 80 000:- men ångrade mig i sista stund... Nu ligger priset lite högre på grund av andra fälgar + en massa grejjer fixade (ny koppling t ex)... Är priset för högt : Länk /Jimmy Länk | |
VIP |
Jag är ingen köpare men jag kan säga hur jag ser på M5 marknaden om jag skulle köpa. Det finns "otroligt" många M5 E34 till salu just nu och flertalet av bilarna har ju gått långt, dvs 15-20000mil och många av dom är hårt körda. Som jag ser det så är problemet att det finns för många ute och att dom börjar bli till åren. Men samtidigt begär du bara 80'. |
|
Länk Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Att man behövt byta koppling höjer inte försäljningspriset ju,den måste ju funka normalt!!!Precis som de andra säger så finns det flertal M5:or till salu från allt mellan 50-140" typ....Realistiskt tror jag att en schysst 3,8 92-94(std utrustad) säljs för mellan 80-100" en 3,6 kan man kanske i bästa fall få max 80-85" för... VIP:Bara 80"???Hmm....själv köpte ja en likadan bil som BMW735IA har för ca 2år sen,sv-såld med full s-bok,många slitdelar(koppling,v-pump,främre dämpare,casterstag,äkta 17" Schnitzer,v-däck,mm) bytade o inte gav ja några 80" för den utan "mycket" mindre än så...Iofs kosta ja på den hellack å underredsbehandling inte för att det egentligen behövdes men en man pedant så.... Länk Hade bilen ute för försälning på skoj precis efter att den blivit "klar"(hösten 2002) o 80-85 som max,men detta för en bil i utställningskick(snudd på iaf). Med det i åtanke skulle ja tippa att BMW735IA's bil förmodligen blir såld för mellan 70-80" om han har tur,tråkigt men sant... PS:Bilen finns numera att beskåda på Frykmalms bilskrot i Karlstad efter fatala stöldskador.....:_( |
|
|
Pris beror ju till stor del på skicket på bilen.. Marknaden verkar dock inte död.. Jag har blivit kontaktad av 5 st än så länge :) /Jimmy Länk |
|
|
Jag sålde min smärtfritt i höstas iaf..under lågsäsong för 80K. Hade säkert kunnat få mer för den oxå. Iofs var den sv-såld, mindre mil än din och få ägare. I vilket fall som helst så får man mkt prestanda för pengarna! Kan inte komma på nåt annat bilmärke med samma prestanda/komfort/väghållning i den prisklassen iaf. --------- Länk |
|
m5jimmy |
Hade samma problem med min.... Så jag gav bort min för 50000kr 89 18000mil......... BILLIGT |
VIP |
vad köper du? en begagnad Peugeot 205GTI eller en M5 för 50000:-? Valet faller lätt på M5 även om den är ganska slut kanske. |
|
Nu är bilen såld.. killen ringde kl 19:00, vi träffades kl 22:00 och bilen var såld 00:00. Blev lite prutning som vanligt, utan stereo, dvd, mp3 så gick den iväg för 80 000:- , käns lite billigt men är ändå nöjd.. Bilen är i grymt fint skick maskinellt, tyvärr trist lack, slut däck och lite glapp i vxl-spaken. /Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.