AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
924

Hur fyller jag i med lackstiftet?

Hur många lager av färgen ska man ha? Hur länge ska man låta de torka innan man kör på ett nytt lager? Hur länge ska man vänta innan man målar på klarlacken? Har aldrig gjort detta så är tacksam för hjälp.

Mvh/Soki

Står på förpackningen,30min innan klarlack.
Brukar lägga minst 3 lager(ibland fler,om jag har energi med 2-3min mellanrum.
Brukar ha en polerduk att torka upp med ifall det skulle hamna utanför,bara att börja om då.
Försöker alltid att skrapa av penselskaftet innan jag börjar,rinner ner i borsten annars och kan rinna utanför det område du vill fylla.

Lycka till.

Henrik
Tillägg
Skaka burken ordentligt,brukar även värma den i handen,håll burken i handen när du skakar,minst ett par minuter efter du hör blandkulan.

Henrik
Okej,
ska måla två stenskott vid skärmkanterna så det lär väl inte va så svårt, även om det inte blir proffessionellt utfört så syns det knappt.

Tack för hjälpen.

Mvh/Soki

PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Tändsticka eller tandpetare är ofta säkrare än pensel som sitter i burken - den ger för dålig precision.

Se till att rengöra ytan först - med T-röd, etanol, isopropanol eller liknande som inte lämnar feta rester.

Låt färgen härda en vecka och sedan kan du fixa till kanterna med lite tips enligt Hassos "topz- och rubbingknep" i polerskolan.

Lycka till, att laga stenskott är inte lätt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.