AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
533

SKAKANDE RATT

Jan Harry
Detta gäller min 728iA -00 3000 mil. första körningen varje dag inleds med små skakningar i ratten som sedan försvinner efter ca. 2 kilometer Det är INTE fel på däck,fälg,vikter.samma fenomen har min bror i sin 740iA-00.Båda bilarna har servotronic.

Jan Harry
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
Bromsskivorna? Beläggningar eller liknande.

/Mattias
Har du bilen utomhus så att den står på varm asfalt? Däcken kan då deformeras en aning för att sedan återställa sig när du kör.
Ap
64
Apricot
735iA - 92
740iA- 96
520iA-89
Morronsula! Precis som Power Max skriver kan det vara däcken som måste värmas upp och få rätt fason efter att ha blivit deformerade dagen innan.

mvh A

mr
16
mr.cadillac
730ia 1995
Tycks vara standard på Bmw ! jag har haft många bilar men aldrig någon som har en massa "konstiga " fel som finns en dag borta nästa och då framförallt skakningar och konstiga automatlåde fel,hackar en dag för att nästa gå perfekt Jag har hört med andra som också skarpt tvivlar på kvaliten!!!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Hade fel på min automatlåda för några dagar sedan , lådan tappade dragkraft och bilen gick bara framåt då man varvade uppemot 6000 varv.
Dagen efter fungerade allt perfekt igen....

Kvalitet ? hehe. inte är väll bmw bättre än något annat vanligt eutopeiskt bilmärke ?

Känner Du till en riktigt stor container ?

Isf. vill jag kasta min bil där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.