|
|
|
|---|---|
|
Ok, jeg kjørte tanken helt tom (dumt) og har fått masse rusk i forgasseren, dvs: tungstartet og går ujamnt på tomgang kall. Noen som vet hvor vanskelig det er å plukke fra hverandre en Pierburg 2BE forgasser på en M10/B18 i en 1986 316? Noen som vet hvor man får tak i pakningssett om jeg skulle være uheldig å skade en pakning? Tusen tack for all hjelp! | |
| bump | |
| bump... | |
| hvordan tar jeg bort en mikroskopisk ripa på min 2003 X5? 25 svar. Hvordan får jeg start på min 18 år gamle 316 forgasser, 0 svar... goddemmit... | |
|
Packningsats finns på BMW,vet ej vad de kostar så ring och fråga. Angående få svar så har väl ingen med förgasarkompetens läst ditt inlägg,insput på de flesta. Hur lätt el. svårt det är att plocka bort vet jag ej,men jag hade inga svårigheter att få bort förgasarna på 3,0an jag hade för en herrans massa år sen. Sen är det väl bara att skruva isär och blåsa rent alla kanaler och munstycken,se bara till att märka upp inställningen om det är ställbara munstycken. Har ej skruvat isär bilförgasare,men utombordsförgasare(2 takt)och väldigt ofta så blir det inte tätt vid packningarna om de suttit länge,så jag rekommenderar att du köper en packningssats innan du börjar och byter ut dom. Kolla även på skroten om dom har hela förgasare då en packningssats kan vara dyr,kan bli billigare att skaffa en annan förgasare. Kostade iallafall 1100:- till en eskort som min farbror hade,billigare på skroten(hel förgasare)600:- Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.