AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
751

328 hamann -98 e46

hur mycket mer för en hamann edition 328?
den har allt utvändigt och invändigt från hamann.
motorn e också hamann trimmad till 240hk.
vad e den värd ca?
har gått ca 7500mil
chrille70
Trimning och styling är inget som precis höjer värdet på en bil, eftersom sådant inte uppskattas av alla och det är få som är beredda att betala extra för dylikt. Sådana bilar som t ex en 328i Hamann Edition är som regel rejält svårsålda och priserna ligger därefter.

En "seriemässig" E46 328i -98 ligger på drygt 160'-200' (bytbil.com) och mer än så är inte en Hamann värd. Jag skulle snarare tippa på intervallet 150'-160'.

Mvh / Chrille

Håller med chrille70. Hittade en hamann 328 på bytbil.

Länk

260' för en 98. Det finns säkert klåpare som är beredda att betala extra för så pass fula bilar, men för min egen del skulle jag inte lägga en krona extra för en dylik bil. Jag skulle förresten inte köpt en sådan över huvud taget.

Mvh Rocky
pe
176
peter_ooi
BMW M135 X-Drive
Audi A6 Allroad
Fan va schyst staylad den var 328:an i bytbil.com
chrille70
peter_ooi,

"Fan va schyst staylad den var 328:an i bytbil.com"

Den 328:an va inte sjysst stylad. Den ser ju inte klok ut! Varför förstöra en så fin bil på det där viset! Den skulle förmodligen ha blivit mycket snyggare om man kört in den i en telefon-stolpe i 110 km/h!!!

;)

/Chrille

//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
-chrille70

Du är ju en bra kul kille du. Beckham frågade inte efter din personliga åsikt angående hamann styling utan en rimlig värdering. Visst jag håller med att 260' är i överkant och att styling sällan betingar ett högre pris. Men saken är ju den att rätt köpare (dvs inte du) betalar mer för en färdigstylad bil och då speciellt en helbil (komplett styling) från en kvalitetsfirma som hamann. Sen att köpkretsen är betydligt mindre än en ostylad är en annan sak än att bilen betingar ett lägre värde. Om man resonerar som du så skulle jag tex värdera en sprillans ny Hyndai Atos till 0:- eftersom jag själv aldrig skulle köpa en sån bil och tycker den är lika snygg som en konsumkasse

"One for economy and One for the fun of it"
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Den bör kunna gå för 190-200' kr (med reservation för bilens färg). 240 hk och det relativt låga miltalet kan locka till köp. Hamann är inga skämtprylar, däremot skulle jag känna mig mycket tveksam till att köpa en bil som är, eller har varit, chiptrimmad.

roadZter
VIP
Rocky Balboa:

Satan vad ful den var.Varför vill man betala extra för Hamann?

Original alltid snyggast.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
VIP: Om ingen hade velat betala "extra" för Hamann hade inte det företaget existerat, svårt att förstå va? ;) Jag är också original-freak men kan vidga mina vyer en aning och faktiskt förstå att det finns olika smak och uppfattning.

Länk

roadZter
vad jag förstår så finns det en negativ stämning ang färdig stylade bilar. så om jag förståt era inlägg rätt så e det ingen skillnad på en 328i med 16" fälgar och tyg klädsel mot den silvriga hamann edition 328 på byt bil med sportstolar i specialsytt hamann skinn och 19" från hamann osv...
personligen skulle jag aldrig köpa en 328i orginal. skall man köpa bil skall man synas... då tycker jag denna bil e helt ok!
ang priset på 260 så e lite väl mycket men man kanske kan pruta....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.