|
|
|
|---|---|
|
Ska beställa en bränslepump imorgon. Vad ska jag beställa för någon? Antingen blir det den populära Bosch 044:an som alla verkar vara nöjda med, eller en som man monterar direkt i tanken med lite högre kapacitet (240l/min). Någon som har en vettig synpunkt? Eller kanske en bättre pump till bättre pris? E28 M535i TwinTurbo | |
|
Kanske ska skriva att den ska räcka till framtida effektplaner på 500hk++ E28 M535i TwinTurbo |
|
| vet att det såldes en värstingpump på 200sx.nu som skulle vara värre än bosch pumparna och kostar mindre samt låter mindre... kolla upp det, den finns säkert kvar till försäljning då det var gruppköp det handlade om! | |
|
Walbro 255l/h 1100kr? verkar vettig. kanske blifr en sån då.. tack för tipset E28 M535i TwinTurbo |
|
Franke |
ekblom: Vart köper man en sån ? Mvh Danne |
|
han hade sålt den. Vet inte vart man kan få tag på en sån ska luska vidare lite :D verkar vara en reko pump. annars har bl.a. s**b-affären speedparts bosch-pumpar till ok priser. E28 M535i TwinTurbo |
|
Franke |
Ok. Tack då vet jag! Mvh Danne |
| En Bosch 044 räcker till en bra bit över 500 hk utan bekymmer. | |
|
Man brukar säga en 984 pump till 500hk, 044 till 600hk.Om man nu kör på 3 bars grundtryck. Sen är de bara att köra 2st paralellt om man ska ha mer effekt. |
|
|
Halojj! Dom här pumparna som ni skriver om 984 och 044. Sitter dom orginalmonterade i någon bil? Isf. vilken/vilka? Vad kostar dom? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Vet inte vilka bilar dom är orig monterade på.... 984 kostar 1700kr 044 kostar 2300kr |
|
|
Bmw-andreas. Vart köper man en 044 då? |
|
|
Bosch återförsäljare. Eller av www.alutech.se |
|
|
Hmm.... Kom att tänka på en sak. Jag hittade en gammal bilsport med Sahlin och hans M3. Han körde med en 044 pump och en SAAB 93 Viggen förpump. Förpumpen som sitter orginal i tanken på E30 fram till -87, är man tvungen att byta den mot någe vassare om man har lika mycket effekt som han hade? >Andreas, vad hade du för förpump i din tank förra året? samt vilken dinmention på sopparör "tryck och restur"?? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Ta bort förpump,de gjorde jag.Satt bara dit ett rör istället ner i botten. Sen hade jag dubbla 984 i serie,för ja körde på 4,5 i grundtryck. AN6 sopparör,alltså 8mm invändigt.... |
|
| Hade du ingen catch tank alltså? | |
|
Nopp ingen catchtank. körde med orig tank från början men bytte till fuelcell på sommaren! |
|
|
BMW-Andreas: Orkade 984-pumparna suga fram soppa från tanken själva? E28 M535i TwinTurbo |
|
|
>Andreas. Körde du med 8 mm på reurledningarna också? Returröret som går ner i tanken är ju bara 6 mm invändigt. Bytte du det också eller? VM-Performance tyckte att vi skulle ha 8 mm invändigt. Men orginal BTR har bara 6 mm på returen.... Antingen får man köpa en ny BTR eller så får man försöka löda på en grövre anslutning på orginal. Frågan är ju hur noga det igentligen är på returmedningarna. Jag menar det är ju betydligt mer soppa som ska fram till motorn än det som kommer tillbaka till tanken. Någon som har några åsikter? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Ja körde orig retur!Det räcker bra Sätt dit grövre matarledning bara. 984pumparna kan suga bensinen ja,så hade jag det allafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.