|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter hjälp från detta forum har jag nu fått ordning på oljudet i förardörren. Nu har jag dock upptäckt att det sista klonk ljudet inte kommer från dörren utan från förarstolen. Det är inget knirrande utan det knäpper/klonkar till. Specielt i högersvängar av någon anledning. Någon som kan hjälpa mig? | |
|
Kan det tänkas att reglaget till stolen hamnat fel/kuggat fel, stolen löper fel i skenan. Kontrollera detta. Vänligen Tommy NoFear |
|
Scheckheft |
Hej, om ljudet kommer från ryggstödet finns två små reservdelar att köpa, nr TN 54 12 8 105 582 (vet tyvärr inte namnet på delarna) Enligt BMW beror oljudet på överviktiga personer???: Länk Anvisning här: Länk Kan säga att jag har samma ljud ibland i förarstolen. Tydligen hör jag med mina 82 kilo till kategorin "överviktiga" :(. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Kolla på bmwtips.com ->tips&tricks-> interior->seat clicking fix Det är förvisso elkomfort stolarna som dissikeras, men felområdet ser sannolik lika ut på alla e39 stolar. Den vanligaste orsaken är att ryggstödsinfästningen behöver fettas in. Ta loss baksidan på stolen. Dra ut de gröna plasthattarna som sitter på spärr-mekanismen. Tryck spärrarna nedåt och lyft av ryggstödet (låssa en sida i taget) Smörj metallarmarna som sticker upp från sittdynan. Obs! följ inte rådet att försöka slita bort baksidan på stolen, då går den sönder. Följ istället BMWs egna anvisningar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.