|
|
|
|---|---|
ormen |
Har ni koll på vad era E30 med M40 motorn drar på landsväg??? om ni håller sådär 130-140??? Min är väldigt snål upp till 110... men sen på motorväg över 120 drar den < 1L /mil... kan detta vara normalt??? "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
jag vet ju att min 318iS-88 drar enligt ekonomi mätaren runt 0,8-1,0 liter på motorväg...det beror ju lite också på hur känslig du är på gasen, blåser det eller inte... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
Tim_318i |
Min låg på 0,8 liter milen när jag åkte till elmia mässan förra året och då låg man la i ungefär 130-160 hela vägen // Tim |
ormen |
det är rätt kasst att en sketen 1.8 skall dra så mycket när man varvar lite.... lika mycket som en 24V - 6:a alltså... "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Utväxlingen gör ju att den varvar rätt skapligt i lite högre farter. Sen är ju inte e30 världens mest strömlinjeformade bil... Min hade bara dragit 0,9 när jag tankade häromdagen. Då var det 75% stadskörning med mycket lek. Resterande 25% var landsväg med mamma bakom ratten. Min drar runt litern vid 130 Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.