AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
899

storlek bränsletank 525 TDS e34

Visa användare
68
david_hedlund
E34 525 TDSA touring -96
står ju 80 liter på tankmätaren.. körde soppatorsk igår, fyllde i 5 liters dunken, åkte direkt till en SÅIFA (dt ja va på väg men det räckte inte ända fram) och fick bara i 65 liter.. ???

Är det 70 eller 80 liters tank på dessa????
80 liter står det ju i pappren..

"spännande män luktar diesel"
cr
Det är 80l. Jag kommer som bäst 110 mil på en tank vid långkörning vid dessa tillfällen har jag tankat ca78-79 liter. Då har jag kört så nära marginalerna jag vågat.

MVH Calle
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Lyft upp tankarmaturen och kolla den suger inte ända ner för det går 80 liter i tanken..det kan vara läck på slangen som som sitter på tankpumpen...det är jäkligt lätt att ta upp och kolla..en stor lucka i golvet bak på höger sida..sen bara ett stort skruvlock
ma
10
markus.a
525 TDS Touring -93
Jag får bara i 70 liter i min tank. jag har kollat i tanken när mätaren visar att den skall vara tom och det är den också.
Kan kanske vara någon luftningsslang som är tät eller liknande så det inte går att fylla ända upp? Det hade ju varittrevligt att få i 10 liter till.

mvh markus
bl
91
blazern
750iA -92 (E32)
På min så fick jag soppatorsk när mätaren visade 13-15 l kvar nånstans, bilen började rycka och sen tvärdog, konstigt tänkte jag eftersom mätaren visade bränsle, åkte o tankade i för 150:- o sen fungerade den som en klocka igen.

Kan dock varit något som täppte till bränsleslangen av det där bottenslammet :)

mvh, Jonas

Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Länk

Diesel-räsern
Länk
M.
4
M.Acke
525 TDS
Kör 525TDS-93 när jag kört torsk har det gått i 66-68 liter

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Hmm, jag tror nog att tanken SKA rymma 80 liter. Har själv vart med om att få stopp på bilen och bara kunna tanka knappt 70 liter, men jag har också tankat mer. Tror den är rätt känslig för att suga luft när det är lite bränsle. När den stannade för mig så lutade bilen åt höger. Kan tänka mig att man kan få stopp te.x, i en kurva om man närmar sig 10 liter kvar i tanken. Förmodligen beror detta på att diesel suger rätt mycket överskottdiesel som bara skickas i retur vilket ökar risken för att få luft. Och som andra dieselägare så vet man ju hur känsligt det är om det blir luft i pumpen....

------------------
Always Diesel
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag udersökte en gång ifall pumpen funkade ordentligt i tanken... när jag lyfte upp pumpen så var det i stort sett snustorrt i tanken, fast jag körde in bilen i verkstaden...

Pumpen funkade som den skulle och jag monterade ihop och backade ut för att tanka... fick i 71 liter...

Vad jag har kommit att fundera på är ifall det sitter någon luftningslang som kan vara tät så att det inte evakuerar all luft i tanken och därmed inte går i riktigt 80 liter...

Diesel-räsern
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.