AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
990

Styla en 316?!

Hej!

Jag ska få ärva en 316 snart (får den om ett par dagar... en EXAKT likadan som man finner en bild på i modellguiden för E30, under texten... 2-dörrars sedan).

Nu tänkte jag höra om ni har några råd till vad man kan göra för att få den lite snyggare... Dock vill jag INTE att det blir FÖR mycket... alltså vill inte ha en wannabe-bil utan fixa smågrejer som får den att se lite snyggare ut...

Har tänkt på att eventuellt sänka den lite (några råd på hur och vad man ska köpa in osv??)

Eventuellt fixa servo på den... (kommer sakna min ford courier...;) och slänga in min stereo i den... (inget som syns... men däremot HÖRS...=)

Några fler förslag??

Vill inte veta... för då vet jag vad jag inte kan...
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Försiktig sänkning, snygga 16-tummare (större blir raggigt) och ev. vita blinkers
försiktig sänkning?! Hmmm... vad är "Försiktigt"?! Var köpa, vad kosta?! Svårt byta?? Anlita "proffs"?!

Vill inte veta... för då vet jag vad jag inte kan...
Raggigt med 17"?
Men ta och fäll ner pungen och landa Holger, 16" ser (dock inte jämt) ju alldeles för litet ut, men visst har man en 316 så vore det kanske inte så dum idé med 16"...

Länk
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Wicked> Ja det är ju min åsikt, han ville ju inte ha något kebabstuk så då blir 16" lagom på en liten E30

ShoGun> Med försiktig sänkning menar jag 20-30 mm som nog är ca. hälften jämfört med de som kör omkring på underredet och bara ser överlastade ut.
Vad det kostar och om du fixar det själv vet jag inte, jag försöker bara ge smakråd
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Ett underskattat sätt att få den att se snyggare ut är att ge fan i all s.k. styling, och istället se till att bilen ser så bra ut som den bara kan s.a.s. på egen hand. Dvs undvika raggarstuket och istället bättra lacken om det behövs, svärta på lister, ta bort ev dekaler, rengöra inredningen etc och kanske t.o.m. en lackbehandling om man inte tycker att en rejäl omgång med cleaner och vax räcker. På det viset sticker du garanterat ut från mängden OCH undviker att slösa bort en massa pengar som du inte får igen. Plus att du gör en kulturhistorisk gärning.
_k
60
_kent
316i -92
Kan inte göra annat än att hålla med Mr Shhh. Ogillar när folk skall styla en redan snygg bil.
Även jag håller med Mr Shhh, heldre fräsh lack och originalfront än skavanker och Riegerpaket..

Men när det gäller fälgarna så kan jag inte hålla med, 16" och därunder är för gubbar med keps, min 50åriga far har 16" till vinterdäcken!!!

Ska man få proportionerna mellan fälg, däcksida och hjulhus att bli rätt måste det till 17" eller ev lite störe..

Personligen skulle jag passa mig för alltför stora sänkningar, stora slutrör och M3emblem på en 316 E30.. Vulgära krombackspeglar och neonbelysning behöver jag inte kommentera?
FIxa till bilen så den ser fräsch ut i övrigt, lägg lite sänkning och 17" fälgar. Sen behövs det ej mer på en E30.

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
enkeltorkare
vita eller mörka blinkers
mörka lysen
tonade rutor
9x16" fälgar
40/60mm sänkning
ev. annan frontspoiler
diskret vindrutestripe

så ska min bil se ut...

---Olofström Car Meet 2003(Augusti)maila för mer info---
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Gå in och titta i galleriet på min satt ditt vita blinkers runt om i fram, ett par ögonlock och en M-spoiler, svarat njurar. Lite sänkt är den väl men inte mycket. =) Min 16 tummare duger bar tills jag får råd med dom 17 som jag vill ha ..

Mvh Teres =)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Ska du inte sätta dit svarta föönster lister också så är ju stylingen komplett...

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
deejaywasp: jag ??
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ett klart splittrat fält (mellan yngre o lite äldre?) infinner sig i tycket om styling :)

Måste säga att jag blev ruskigt impad av en silverfärgad E30 helt i original för en vecka sedan. Såg ut som ny och i riktigt superskick var den. Utställningsklar!?
Grannens Svarta E30 med tonade rutor, toksänkt med plastiga spoilers och dtm-blås ger jag inte mycket för...
Men det är jag :)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
japp du teres :)

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ja men alla har ju svara lister .. och jag vill inte percis ha som alla andra så dom får nog vara kvar i sitt orginal utsende ..Har faktist mer och mer börjat gilla mina kromade lister =) skulle jag hitta ett par rikiga svara lister så kanske jag skulle sätta på dom .. Men måla mina orginal kommer inte på frågan om =)
Mitt recept:

Schadowline (svarta lister)
Färganpassade backspeglar och över- underdel på kofångarna.

is frontspioler läpp. Så långt antar jag att den er ut som en orginal 318is.

15" krysseker eller stilfulla 16" (kanske alpina eller hartge)
Sänkt 40/30.

Ska blinkersglasen bytas håller jag på mörktonade fram och på sidan.

Ovalt(inte allt för stort) utblås funkar bra på 4 cylindriga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.