|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om värdet på denna bil: En 535i 1992, nyimport från Danmark, kommer ursprungligen från Tyskland. Diamantsvart met., vitt skinn, elstol med minne, 4x elhiss, ellucka, klima, dator ASC osv. osv. Dvs mycket välutr. Har rullat drygt 27000 mil, dokumention finns. Sänkt, nya 18" M5-hjul, vita blinkers runt om, ser mycket trevlig ut! Nybes ua. Skick, ja skapligt fin inredning, inget att direkt klaga på. Dålig kyla på Ac:n, rost fläck på en bakdörr, rostbubblor längs listen längst ner på samtliga dörrar, början till rostangepp i skärmkanter. Bilen är till sala hos en firma, ligger med på bytbil, man begär 48.000 kr, är det bortkastade pengar på en bil som redan har börjat rosta? Vad tror ni? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 | |
|
Rost är ju aldrig kul...48000kr med begynnande rost lite här och där är lite i mesta laget enligt mitt sätt och se. Är motorn renoverad någon gång? Annars finns naturligtvis den kända risken med kamaxelslitage och ev lite övrig gleshet i toppen.Då är definitivt 48000 för mycket om ingenting är gjort med toppen. Kostar ju välkända ca 20000kr att bli helfräsch igen(v-stad) Min värdering om bilen är "orörd"men övrigt fin(som du beskriver) blir väl kring 38-40' ev någon/några tusenlappar lägre till och med. Mvh Janne. |
|
|
Angående milen och rosten så skulle jag tippa på en 20-30 tusen... Skulle leta efter något annat objekt om jag var du.... ----------------------- Min E30: Länk |
|
| Min gissning blir runt 35' pga årsmodell och riklig utrustning | |
|
Hmm, ja inte lätt att veta vad man skall göra, förmodligen kommer jag ångra mig om jag köper den, för jag hatar rost, men jag blev allt lite kär i den bilen ändå, helt klart en av de snyggaste E34 jag har tittat på. Säljaren visste inte om toppen var åtgärdad, är den inte det kommer väl ett ras som ett brev på posten. Den tickade inte så farligt mycket om ventilerna, men helt tyst var den inte heller. Nja, jag tror jag avstår, men till rätt pris... BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Tja...Ett ras som brev på posten behöver det väl inte bli,men lite blårök och lite kamaxelknack kanske :) Tickandet kan ju iofs lika väl vara lite felaktigt ventilspel eller normalt spridartick..Dvs inga problem alls egentligen. Mvh Janne. |
|
|
För de pengarna är 530/540 93- att rekomendera. Betydligt modernare motorer. /Simon |
|
|
simon_en>>>Möjligen kan man "hosta fram" en 530 V8 men det tycker jag inte är något att stå efter.. En 540 tvivlar jag starkt att man kan hitta i kördugligt skick för de pengarna...eller? Mvh Janne. |
|
|
Fick 64' för min 530i 93:a 2000-09 så för 50-55' är det säkert fullt möjligt att få tag i en vettig 530 eller 540....speciellt 540 har rasat mycket på senaste tiden. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.