|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
funderar skarpt på det min e ju sedan också plus super renoverad oker på nya dämpare nu i helgen V8-POWER |
|
|
Hei! Jeg bare lurte på når kompressoren, som Ess monterer(Vortech), begynner å jobbe for fullt. Jeg vet at den trenger turtall, men hvor mye på 540?? /Stefan. |
|
|
Förstår inte riktigt... kan ha fel men: Har du inte "råd" med ett Ferrita för 7.500Sek men e beredd att lägga ut 50.000Sek plus HELRENOVERING av befintlig motor? Satsa på Ferrita du, de har dessutom livstidsgaranti på sina produkter. Berätta när du fixat kompressorn så vi får höra hur det gick och går! :) Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
Jag skulle vilja säga att det är bättre att trimma en motor som är väl inkörd med bra service. Gjutspänningar i blocket mm är mindre, varför tror ni t.ex Jocke Sahlin gjorde detta med en ofattbar hållbarhet på sin gamla S14 M3-motor? ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
Vore kul att höra om det blivit nån kompressor i bilen ifråga. Det är nämligen min gamla touring!! Nå Various,berätta gärna... |
|
|
Various; Blev det någon ESS kompressor eller...? Hemskt vad mycket negativt dect blev - avundsjuka...särkilt den där Hasso verkar ju veta allt här i världen. Själv varit hos ESS åtalioga gånger för o ställa in min 525dA på rullande landsväg med nya 530d turbon, och de fågade mig om jag inte skulle ta och montera en kompressor på min 'gamla' 540 E34 1995. Men jag sa att med 22000mil är det väl ingen mening, men som svar blev det att 'det er ikke noen prob´lem hvisst motorn er i godt skick og ikke foerbruke noe olje'. Dock får man ju ha i åtanke att både det ena o det andra kan gå åt hälskotta. Har själv en 540i E39 6+M som jag kanske ska montera en kompressor på. Antingen ESS Vortch eller DINAN från USA. Mvh marineuttern |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
marineutter: Avundsjuk på vad då ?? och jag vet en hel del för övrigt, så behåll din spydiga kommentarer tills du blir torr bakom öronen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Visst är det konstigt med sånna här trimtrådar som alltid har en tendens att bara dö och sen hör man aldrig ifrån trådskaparen nåt mer och ingen får reda på vad som hände? Jag kör själv 540 kompressor och har inte gjort något extraordinärt med den, bara försökt hålla den i gott skick och bytt en del grejer i förebyggande. Men aldrig nåt så avancerat som att öppna motor och kolla spel osv. Stift, olja, växellådsolja, bakaxelolja, bromsar, kylare, väghållning och bussningar, de är väl i stora drag vad jag gjort med min före och under tiden. Men i princip allt detta hade jag gjort i vilket fall som helst, oavsett trim eller inte. Pallar de inte trycket så gör de inte de, inte mycket att göra åt saken, jag har en känsla av att de kan rasa även allt tycks vara perfekt också. Missförstå mig rätt, de är inte fel att kolla upp grejer och jag skulle själv inte monterat trim på nåt jag inte var ganska säker på var i bra skick men man ska nog inte gå till överdrift och lägga ner mer pengar på undersökning och renovering än trimmet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.