AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.071

Telefon & Röststyrning 330-02

Hej
Funderar på att köpa en 330i -02 från Tyskland men har en fråga som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med. Bilen jag funderar på har inbyggd telefon (orginalkod 630A) och i BMW:s tyska prislista står det att det är en D-netz telefon. Leveraras dom verkligen ännu? Trodde att alla i Europa gått över till GSM? Röststyrningen är i Tysk språkversion (kod 851A), går den att byta mjukvara till engelsk (för svensk version är väl att hoppas för mycket). Har sökt runt både här och på nätet utan att bli mycket klokare.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Röststyrning finns endast på engelska, tyska och italienska.

Mvh

HES
Länk
Visa användare
167
HES
CLK -03
Det går att endast byta mjukvara för att få ett annat språk. En ny styrenhet med eng språk kostar:

4325kr

(artnr: 84 41 6 915 047)

Mvh

HES
Länk
Visa användare
167
HES
CLK -03
Skrev lite för snabbt tidigare.

Jag menar att det inte går att endast uppgradera mjukvaran, utan man måste köpa en ny styrenhet.

Mvh

HES
Länk
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Ta en Linguaphonekurs i tyska så kommer du billigare undan...
Tack. Tyskan fixar jag. Det är som någon skrev här ett utmärkt språk för kommando. Är det någon som har koll på telefonen? Enligt papperna har den tillbehörskod 630A? Inte leverarar man väl en D-netz telefon i en så ny bil? Det är ju som att Volvo skulle leverera en NMT i en V70.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Tidigare ägaren kan ha eftermonterat telefonen kanske. Jag tror inte att Bmw levererar D-netz längre.

Mvh

HES
Länk
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
I min merca (-95) satt det fast monterad D-netz telefon, en rel. gammal sak men det var bara att stoppa i GSM-kortet och köra. Det var mao GSM.
Mvh
Har kollat lite till och bilen är utrustad med BMW Assist vilket innebär att det måste vara en GSM telefon. Ser ut som om man efter 3 Audisar nu kommer att bli BMW-ägare för första gången i sitt liv.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Det är bara att säga grattis i förskott:)

Mvh

HES
Länk
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Ja..grattis grattis då =) Du kommer inte ångra dig! mvh Daniel

-------
"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Vågar man fråga vad kalaset kommer att kosta?

Sök på forumet och du skall finna.
Jovisst. Kommer att hamna runt 300.000 + kostnad för transport hem. En 330i -02 med m-pkt, smg-låda, skinn, navi, tel, osv. 890 mil. Vet att jag kan få en liknande för samma pengar men med "0" utrustrning och jag är ju bara en kille som gillar allt det där extra "lull lullet" och det är svårt att hitta välutrustade 330 i Sverige till rätt pris så detta är frestande. Dessutom får jag med bra garantier så det känns "rätt".
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Jag förstår dig, tycker personligen att det är den klart vettigaste approachen, se till att få med så mycket av det man vill ha från början, det blir bara jobbigt och dyrt att efter köpet gå och fundera på eftermontering. Sen ska gudarna veta att jag själv inte alltid har levt som jag lär, men det ska bli ändring på det nu... Tycker att det verkar som en väldigt anständig deal med tanke på utrustning och miltal.

Sök på forumet och du skall finna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.