AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
530

El-rollo fel sammt råd fråga ang 850 köp

pl
109
plextor
850ia -91
335i E92 -07 V4
Var och kollade en 850 idag, nästan allt verkade ok. Motorn gick lungt och finnt inga vibrationer, eller anndra missljud. ACC funkade, och dämparna var ok. Det som var fel var lite glapp i en blinkers och ett framljus, sammt att el-rollon inte ville stopa på ner vägen. Upp åkte den och ner åkte den, men när den rullats upp helt fortsatte motorn att gå och det knäppte som 17 i den. Enda sättet att få tyst var att skicka upp den igen. Pratade med försäljaren och hansa att det var vanligt att det var fel på dessa, och att just detta problemet var dyrt att laga. Var tydligen någon bryttare eller liknade som satt svår åt kommligt. Nu undrar jag om det kan vara det som e felet och vad det kan kosta att laga isf?
Priset på bilen e 119000:- och det e en -90 som enligt mätaren gått 14000 mil. Nybesiktigad för en vecka sedan utan anm. Är det ett ok pris?

//Crille
Jag tycker det låter ganska normalt för en som fungerar som den ska så när som några småfel, 14000 är ju lite för en så gammal bil, försäkra dej om att det stämmer. Lycka till Mvh leo
Ma
38
Magnus K
850Ci 6-vxl
Hej Crille

Hade exakt samma fenomen på min rollo, och felet på denna att det fattades ett antal kuggar på ena drevet i elmotorn. Kollade vad Bmw skulle ha för en ny motor, 1500 kr. Inte så farligt att komma åt heller, släppte skruvarna i skuffen och tog ut hela rollon.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"Klassiskt" fel på BMW. Beror på att en fjäder skall spännas när rollon dras ner vilket gör att aluminiumkugghjulet slits ut. Fjäderkraften används sedan som hjälp när rollon skall upp.
En utmärkt instruktion på reparation (ombyggnad) hittar du här;

Länk

pl
109
plextor
850ia -91
335i E92 -07 V4
Tackar för alla svaren, verkar ju ïnte vara så farligt då.
Ang milen så skall jag ju begära kontroll av milen i ljusenheten, är ju inte 100% men nåt iaf. Sedan så ser allt normal slitet ut i bilen med.
Så då får vi se om det blir affär i veckan.

//Crille
netz
Har fixat min idag,det fodrades lite mer än att släppa skruvarna i skuffen men,men.
Nu funkar den perfekt!!

Tack Kane för länken :-)))

Länk

V-12= 12 rätt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.