|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nån som vet exakt hur många hästar det är i min 323i från -86?? lite osäker för att det står 143hk här i bmwpower men ja har hört 150hk på flera olika håll... Vilket är rätt??? BmwBasti | |
|
143hk är rätt!! Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
några uppgifter om vridmoment??? BmwBasti |
|
|
På min 323i -84 står det 110kW i regbeviset vilket är 150hk. Det borde vara 139hk i min enligt modellguiden. Allting tar sin tid... |
|
|
Räknas inte 1 kw som 1,3hk? Det har iaf jag för mig och isåfall så blir 110kw x 1,3 =143hk hjorten |
|
|
1,36... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
1 kilowatts = 1.340483 horsepower hjorten |
|
|
Det finns flera olika "hästkrafter"; den amerikanska, den europeiska och den elektriska. I europa gäller (för bilar) 1 kW = 1.36 hk, alternativt 1 hk = 0.7354 kW. |
|
|
gamla 323;an (e21) hade 143hk i för dom gamla hade lite vassare kam original än dom som satt i e30.. din "ska" ha 139hk.. brukar ha graderna i huvidet men just nu får jag ej fram dom från hjärnan.. har dock fått i mig några "groggar" så jag återkomemr med graderna om det är utav intesse... men 139hk ska du ha i din 323 -86... |
|
svintoleffe |
Sen vet jag inte hur mycket man ska lita på bmws uppgifter, då en del på bmw säger runt en 150 hk. Men vad jag har läst här så finns det någon med 150 hk i orginal. Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.