|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Mmmm, fulare får man leta efter........ | |
|
Betioveåtta: Var det dig jag snackade med i Ronneby för ca en vecka sedan? __ Länk |
|
|
>>Wolv Jajjamensan, hur går M-roadstern? // Martin |
|
chrille70 |
Det enda som är smaklöst på Martins B10:a är den där lilla plastbiten som sitter längst ner på främre stötfångaren. Jag tycker inte precis att den lyfter bilens design. Utan den så är en B10 V8 -01 förmodligen en av de mest kompletta bilar man kan ha. Så jag förstår om du trivs med din bil, Martin :) De nya Alpina-fälgarna är betydligt snyggare (rent utan RIKTIGT snygga) än de gamla som jag tycker ser lite för "platta" ut. /Chrille |
|
Smaklös?: Länk /Wille |
|
|
Chrille Vi lever i ett fritt samhälle där var och en tycker som de vill. Tänk vad tråkiga diskussioner det skulle bli om alla tyckte lika. Stå på Dig! :) // Martin |
|
|
Betioveåtta: Världen är liten! Jo tack, M-Roadstern går hur bra som helst :) __ Länk |
|
|
WilleW: Dragkroken och "Dopfelrohr" är fruktansvärt smaklösa, smakar inte ens avgaser. Om det ändå kunde smaka vanilj eller nåt :DDD I övrigt tänker jag inte kommentera mer vad som är smaklöst eller inte, för det finns inget rätt eller fel och jag tror ingen kan "omvända" någon här. Klart slut //Stephan ______________________________ Länk |
|
|
Anders S: Kolla din mail. //Palle Länk |
|
|
Har den.. :) |
|
dunstan |
chrille70: Personligen tycker jag att m-paket på undermotoriserade BMW bilar är smaklöst. Typ "jag önskar att jag hade råd..." Ännu värre med större utblås på en bil med liten motor! Rent löjligt! (DTM rör ger mig rysningar) Alpina gör de mest stilrena BMW på marknaden. (inklusive BMW själva). Diskreta, linjesköna och mycket komfortabla sportbilar! Riktiga sleepers! När det gäller stripes så är det en gratis option. (som de flesta ej väljer att sätta på bilen) |
chrille70 |
Dunstan: Måste en bil vara snabb för att få vara snygg? Sedan vet jag inte vad du syftar på med "undermotoriserade" bilar. Prestanda i förhållande till Alpina eller M5, eller? Om du syftar på min 525i/192 hk så förstår jag verkligen inte vad du menar. Nu är en 525i visserligen inget att komma med mot en Alpina B10 eller så, men att kalla den undermotoriserad vore väl ändå att ta i...? Att Alpina är riktiga sleepers och mycket komfortabla sportbilar håller jag med om till 100%. Men att kalla dem stilrenare än BMW:s egna bilar... Sorry /Chrille |
dunstan |
chrille70: Var inte menat direkt till dig och din bil faktiskt! 525 är en skön bil med lagom motor. På just 5 serien behöver man ha ett sport paket annars ser den lite trött ut. Perfekt kombi! (fast nu kommer ju E60...) Yepp, vi lär nog inte enas om vår smak gällande Alpina<>BMW M-paket. Men glöm inte att Alpina är så otroligt mycket mer än diskereta kjolar och fälgar. Motor, väghållning etc är en helt annan dimension än bilen de byggt den på. I praktiken en M3 i sleeperklädsel. ;-) Och jag tycker att M3/M5 är mycket snygga bilar! Så inte deras "kit" jag menar med m-paket... Skulle helst av allt ha en BMW M3 CSL! Så snygg bil! |
chrille70 |
Håller med om CSL, fetare bil får man väl leta efter! Förresten, när vi nu snackar Alpina: Säljs de "som vanligt" av BMW handlarna eller måste man importera själv från Deutchland? Jag vet att den tyska BMW-handeln tar upp beställningar på Alpina bilar. Inte för att jag har tänkt byta...är bara nyfiken :-) /Chrille |
dunstan |
chrille70: Några bilder jag hittade på en B3 3.3 i galleriet. (inte min). Länk Länk Snygg och diskret är vad jag tycker! Nya Alpina B3S: Länk Länk Länk Men som sagt tur att vi har olika smak! Tänk om alla körde omkring i likadana bilar! Hua vad trist!!! |
chrille70 |
Tackar för bilderna :) B3S:en tycker jag var rätt snygg. Vad annorlunda Alpina-stylingen ter sig på en coupé än på en sedan! Coupén s var ju rätt snygg, tycker till och med JAG... :D (Bara man slipper "ALPINA"-dekalen under luftintaget fram). Själv skulle jag vilja ha en B10 4,6 Touring med switchtronic-låda och M-sportpaket ;) Gärna lackerad i carbonsvart eller nåt annat snyggt. Vilket dröm-skåp!!! /Chrille |
dunstan |
Chrille70: Alpina köper man av sin vanliga BMW handlare. De brukar dessutom ha kataloger hemma. (inte alla handlare har katalogen). Finns självfallet en hel del begagnade Alpinor att hitta i det Tyska landet. Brukar löna sig att leta där då det från början begränsade urvalet av bilar är något större än i Sverige. Alpina säljer inga bilar direkt. www.alpina.de är officell sida för Alpina. Bra Alpina länk: Länk Handlare som säljer "mycket" Alpinor i Sverige: Länk Du kanske skall spana in en Alpina B10 4.6 Touring! Bra köpläge nu när den nya 5-serien kommer! Och många fattar inte vad Alpina är så brukar vara bra priser på bilarna! När det gäller B3 3.3/B3S skall man ha manuell 6-vxl låda! Switchtronics lådan tappar man en sekund till 100 med! (5.5s<>6.5s) |
dunstan |
Sifforna 5.5 är B3 3.3 med manuell låda och 6.5 är B3 3.3 med switchtronics lådan. För B3S så är det 5.2s med manuell och 5.9s med switchtronics. Sjölv tycker jag att Alpina dekalen skall sitta där. Gärna lackad i samma färg som karossen. (diskret) Synd att Alpina inte fick trycka dit Alpina emblemet på motorhuven och bakluckan för BMW. Hade varit mycket snyggt och lite ovanligt! |
chrille70 |
Vill du veta nåt trist? Jag ska byta till en Volvo V70 med 140 hk motorn om några veckor. Nytt jobb, ny tjänstebil och inte fick jag nån BMW inte... Buäähhh... :( Så det blir till att njuta av 525:an så länge som möjligt... Så B10-skåpet får nog bli ett senar projekt, är jag rädd. Men som du säger lär det ju vara guldläge att köpa en sån till hösten! Men man måste nog spana i Tyskland för här i Schweden verkar det vara ont om begagnade Alpinor. Fast det som är så trist med importbilar är att de svenska BMW-handlarna helst inte vill byta in dem när den dagen kommer, hur dumt det än är... Tack för infot, förresten, nu har man lite läsning :) /Chrille |
chrille70 |
Dunstan, Hur ser din Alpina ut? Färg, inredning, utrustning o s v ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.