AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
492

är det nya Z4 M ?

Länk

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Man kan ju alltid hoppas iaf :)

///M
Mmm vad läcker Z8´an är :)

Länk
Oj då det blev fel ... detta inlägget skulle ju vara någon annanstans ...

Länk
chrille70
Jag gillar inte riktigt fronspoilern, den är för spetsig och stämmer inte alls överens med bilens design. Ser ju nästan ut som en "sur-läpp"...

Annars gillar jag verkligen Z4:an. En av de absolut läckraste karosserna just nu!

/Chrille
Är det inte hamans spiler paket på den bara då?

/Jimmy
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Chrille70 har rätt, spoilerläppen ser helt felplacerad ut.
Själv tror jag att dem kommer ha svårt att matcha Z4an från AC Schnitzer när det gäller styling. ACS har nog satt ett framtida standard för hur stylad Z4 ska se ut. Den här M varianten har inget att komma med mot ACS.

_________
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Hoppas värkligen att det inte är nya Z4M, den ser ju för... ut! skulle tro att det är någon stylingfirma som misslyckats och är ute och provar lite.
Jag hoppas att Z4M blir bredare över baken på samma sätt som på Z3M och får ett lite mer agresivt utseende än vanliga rundnosade Z4an, 4 pipor bak skulle ju inte sitta fel det heller!.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
NEJ!

Idioterna på Autoweek har kommit över bilder på en helt vanlig Z3 med någon form av sportpaket och basunerar nu ut att det minsann är Z4 M, vilket alltså inte är sant.

För övrigt tror jag att plastbitarna hade gjort sig mycket bättre på en svart bil med större fälgar...

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
chrille70
nofx16,

jah trot inte AW kommit över några bilder "på en helt vanlig Z3..." :DDD

/Chrille
chrille70
Ooops, och som jag stavar då... =I

Håller med Kalle här bortsett från att det är en Z4:a då ;)
Den har ju bara två pipor vilket bäl är det mest uppenbara att det *inte* är en M-modell.

Håller med "forever" ovan att AC Schnitzers Z4 med kompressor som ger 300 kusar ut nog är rätt kul om inte ganska dyr. Sedan är ju jag inte så mycket för större spilers och vingar och sånt utan gillar "standard" men uppgraderat lite, kanske annat material ;)
ojdå, nu har Alpina rullat ut sin Z4 variant. Det kommer sitta samma motor som i B3S i den alltså 3.4 liters rak sexa på 300 konventionella bhp ( till skillnad från ACS som har andningshjälp)
Topfart ska ligga på 270km/h och 0-100 ska gå på blanka 5 sekunder.
Som alla Alpina modeller kommer även detta hoppas jag säljas genom BMw gruppens återförsäljare.
Observera att den kommer med 19" nya alpnina fälgen som standard. inte illa.

_________
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
chrille70,

Det var inte min upptäckt att detta inte är MZ4, skall erkännas. Jag läste om denna artikel någonstans i det myyycket röriga forumet på Länk

Står fast vid min utsago: bilen på bilden är INTE MZ4.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ja jag läste nog lika snabbt som chrille70 skrev :-D

NEJ någon Z3 är det ju absolut inte. Ursäkta röran!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
chrille70
Det är en helt vanlig original Z4 med original aerodynamikpaket vi ser på bilderna. Hittade en likadan på mobile.de:

Länk

Mvh Chrille
chrille70
Nu är det jag som har det lite rörigt. På autoscout24.com, inte mobile.de var det jag hittade bilen. Rätt ska va rätt... ;)

/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.