|
|
|
|---|---|
| Undrar hur man får bort de gamla högtalarna i hatthyllan om man vill byta?Sen gärna tips om nya som passar bra där med hyfsat schysst ljud.Behöver man såga hål i ryggstödet eller i hatthyllan för att få in ljudet från baslådan bättre? | |
|
hål för baslåda gör man lättast genom mittarmstödet. gallren till högtalarna bak är bara att bända bort (så gjorde jag iallf. sen sitter det skruvat, var lite meckigt att komma åt om jag inte minns fel?? Frazze |
|
| Ok men hur stora högtalare får man in i hatthyllann sen.Tipsa gärna om modell och vart man kan köpa dessa. | |
|
original sitter det 5,25", så det är såna som passar rakt av..jag tyckte de verkade lite knepigt att börja såga för att sätta dit större, men de är klart det går med lite vilja :) Jag satte in ett par MDS som funkar ok..det finns en hel del att välja mellan, beror på hur mycket man vill lägga ut. Och ja, det är lite "meckigt" att komma åt ;) |
|
|
jag fick en hel uppsjö olika högtalare att välja på när jag messade backe (kanske inte var han som svarade men svar fick jag iaf) köpte DLS 5.25" och är fruktansvärt nöjd med det...går säkert lika bra med andra oxå men vill ha allt i samma märke :) Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk vet inte om alla funkar men du kan ju iofs ta länken till alla dessa (hade varit smidigare från början :) ) finns mycket godis om man letar där :) Länk Frazze |
|
|
Kika in på min sida ww.mamut.com/madcarsound och klicka dig fram till billjud i bmwn, där kanske du hittar något intressant. Sen så kan jag tipsa dig om att införskaffa dig ett par DLS 5,25 koaxialer till hatthyllan. Det är inte alls svårt att få bort de gamla högtalarna, har för mig att de sitter skruvade med 4st skruvar och sen är det bara att lyfta dom rakt upp. Värt en titt?!? Länk |
|
|
Ska byta högtalare i bilen och till bak så blev det ett par DLS 425 classic, tror det ska duga i bak, passar rakt av ska dom göra oxå! Funderar själv på att sätta in en baslåda nu medans man ändå håller på, sugen på detta paketet Länk Räcker det till eller ska man satsa på dubbla tolvor? janne h - ursäkta att jag lånar din tråd lite... /// Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.