|
|
|
|---|---|
|
har fått en M-läpp till bakluckan men blir inte riktigt klok på hur man skall sätta fast den- eller lättare sagt med vad man skall sätta fast den... Antar att dubbelhäftande tejp inte kommer att klara av fukten- har sett att Hasso satt på en läpp på sin och undrar med vad? Någon som har förslag? Tack på förhand | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den tejp som följde med spoliern biter så ini h-e :))Finns att köpa på BMW och även 3M har en bra tejp. Lite lurigt är det för att spoliern måste dras bakåt på mitten (böjas) för att komma i rätt position och då måste man fästa ena änden först. Luckan tvättas med förtunning först och tejpen monteras på spoilern först enlig anvisning, ska se om jag har mått och anvisningar kvar. Mejlar över den. Märkte på luckan med svart tuschpenna av smalare karaktär. ///MVH Hasso Länk |
| tack så mycket Hasso för det snabba svaret-det uppskattas oerhört- det gäller att åka in på förenade bil första ting måndag morgon och införskaffa tejp- bilen ser ju så mycket snyggare ut med en läpp! | |
///Sashe |
Hmm.. måste nog införskaffa mig ny tejp jag med.. min lossnade i ena kanten.. Vad är förtunning som bakluckan tvättas med innan montering? |
| Köp på färghandeln, själv använde jag T-röd (nej, inte en Volvo....) | |
///Sashe |
Är det bökigt att fö dit nya tejpen på vingen?...tänkte på att den är böjd.. |
| Det är inte speciellt bökigt att sätta dit........det värsta är att få bort den gamla om du ska sätta dit ny. | |
| Inge större problem, akta så den inte veckar sig när du "svänger" bara | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.