|
|
|
|---|---|
|
Jag måste bara säga det här !! Stog och tankade vid barsebäcks golfbana för någon dag sen och vad dök upp bakom mig ? Jo en Z8 Alpina !!! Jisses ! Finns dom eller är det en stylad?! Jag svimmade nästan när jag såg denna skapelse! Tyskreggad och mysig;) | |
|
Dom finns. /Erik |
|
|
Var det en sån här?: Länk Inte ful någonstans /Wille Länk |
|
|
Z8´an är ju hur läcker som helst ... Länk |
|
|
Även om Alpinas version är svagare än Bmw´s tycker jag att den är helt ok ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Jupp,nertrimmad för att kunna pilla i en automatlåda. Lådan fixade inte vridet(eller var det effekten?)så dom fick justera motorn lite,detta i huvudsak för de amerikanska marknaden om jag inte missminner mig. Henrik |
|
|
he rik, Är det inte så att det sitter en Alpinamotor (den från B10 4,6) i deras Z8, pga att de inte har tillgång till M-motorerna? Så stod det iaf i Bayrishes Blatt... Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Läste i en tidskrift(minns ej vilken,kan ha varit motor)hos min farbror för några månader sen om Z8 med automat där motorn var nertrimmad för att lådan skulle överleva. Men jag är inte helt hundra på att det var Alpina som byggt den,finns ju fler,ej heller säker på att det verkligen är en M motor. Lika osäker är jag på hur mycket han som skrev artikeln verkligen visste vad han skrev om men,enligt notisen så var aut.lådan en i huvudsak eftergift för den Amerikanska marknaden och att byggaren inte trodde att den saknade effekten skulle påverka prestandan negativt för den genomsnittlige föraren. Kan ju dock finnas sakfel i notiser i tidningar,men det var i stora drag vad som stod återgivet med mitt inte helt fotografiska minne. Vad jag reagerade på när jag läste var att motoreffekten var minskad,om det inte var en M motor utan en Alpina,har inte dom automater som alternativ i sina bilar utan effektmodifiering för att det skall hålla? Henrik |
|
|
Henrik, Jag tror mig ha läst samma artikel/notis som du, om att motorn skulle vara "nedstrypt" och anpassad för USA. Men jag får säga att jag litar mer på Bayrisches Blatts uppgifter :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Länk Bild på motorn finns längst ner. |
|
|
Lite godis och fakta om Alpina Roadster finns på den här sidan: Länk My Bimmer is my mistress |
|
|
nofx16 Detta visar att man inte ska ta så stor notis av notiser :) Har nu googlat ett par timmar och inte hittat någonting om Z8 med aut. förutom Alpina,så det var nog en miss av skribenten,vidare lagrat som bra att ha information någonstans i den inte allt förmycket använda delen av min hjärna. Henrik |
|
|
Kunde ju frågat tysken vad han tyckte ;) men denna bil må vara ovanlig iallafall !? Eller !? Träff imorrn !Härligt ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.