|
|
|
|---|---|
Jensen |
Hej' Har jag gjort bort mig har köpt en 528 i från 85 med m5 paket behöver byta topplockspackning gav 7000 finns ingen märkvärdig rost bilen har gått 29000 mil är det för dyrt motorn har 12000mil |
|
Gjort bort dig? Hur är din mekarvana? 7000kr för en 528 med blåst toppackning,tja du har ju iaf en topprenovering framför dig om du vill göra jobbet SERIÖST. Lämnar du in på verkstad så brukar notan för det vara cirkus 20000kr. Dvs en fullständig topprenov med inslipning av ventiler,byte av styrningar,tätningar,vipparmar,kamaxel,vipparmsaxlar osv.. Men en komplett fungerande motor kan du få loss betydligt billigare. Beror som sagt på din förmåga att fixa själv. Bara byte av toppackning kanske går på 5000kr om du lämnar jobbet till verkstad. Mvh Janne. |
|
|
Jensen, Ser att du är bilmek, borde gå att fixa till alltså, och du kan vara lycklig över bilen om du vill behålla den länge. Men du kommer nog aldrig att få tillbaka pengarna, marknaden för bruksbilar i den klassen är död, eftersom reservdelarna (även ganska vanliga, typ koppling) är så mycket dyrare än bilarna. Lycka till. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
Opps...Kollade aldrig användarinfon :),då är det väl inga problem med den blåsta packningen.. Men som sagt så kostar det en slant hur mycket du än mekar själv. E28:an är ändå "mycket bil för pengarna" så lycka till med "nyförvärvet". Mvh Janne. |
|
|
Om motorn har gått 12000 mil ska det väl räcka med packningsbyte. En sotningssats kostar 1375:- hos motor nord. Inga stora pengar, och du får ju en kanonbil! |
|
|
Skulle nog helrenovera topplocket om jag vore du..Inte "bara" byta toppackningen...Då har du en slitstark/tillförlitlig/bra bil länge.. Trist om du även efter toppackningsbytet inte har "fullgod" täthet i motorn.. Jag menar när du ändå har allting uppe s.a.s. Mvh Janne. |
|
Jensen |
Tackar då är det bara att börja skruva har ett lite problem med ratten den är bytt till en träratt men den glappar i sidled reagerar inte direkt man svänger |
|
Vet inte om det är detta fel,men jag misstänker att du måste dra åt "bulten" som sitter vid pedalstället i kupén(rattstången)...Troligen den som är lite lös...Enkelt om det bara är den iaf. Annars finns det naturligtvis andra orsaker,glapp framvagn,sliten styrsnäcka t.ex. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.