|
|
|
|---|---|
|
Skall inom en snar framtid införskaffa mig detta, och undrar om det finns ngn, här som gjort detta med lyckat res, och hur de gjort. Läste i en annan tråd att eftersom 328:an har sina 3 dämpare så är det svårt att få ngt bra ljud i dem. Och blir det ngn effektökning? Skulle va najjs med ett grymmare sound! Förslag ngn?? ///FrIIk/// | |
|
Effektökning med sportavgas är väldigt marginell om ens det blir någon. Men däremot blir det en mycket skönare ljud med sportavgas. |
|
|
Ingen aning om det blir någon effektökning(tveksamt) eller ändrat effektregister med mitt supersprint då det satt på när jag köpte bilen,men trevligare ljud blir det . Har kört 328a med orginalsystem och den låter lite tam,tycker jag. Supersprint ger ett trevligt ljud från ca:3000v och uppåt,men är inte påträngande i landsvägskörning i jämn fart. Henrik |
|
|
Jo, nog fan låter den tamt alltid, därför ville jag veta hur mycket den låter med ex, Supersprint?...om man nu kan återge detta med ord? Eller om ngn har en ljudfil!...Dejjligt! Vad tycker ni om ANSA sportsystem? Just nu så låter motorn mer än avgasröret, vid ax! skönt iofs, men jag vill ha lite dunder! Bilen e ju knäpptyst! ///FrIIk/// |
|
|
visk visk brum brum moooorrrrrr(där närmade vi oss 3000v och passerade) ;))) Svårt att beskriva ljud du,men här har du ett försök. :))) Henrik |
|
|
Ojaa...He rik.. de va precis va ja sökte! ;-) hä,hä.... ///FrIIk/// |
|
| Någon som vet vad man får ge för ett? | |
stefannorr |
Jag tror hasso har en ljudfil på mektips när han monterade supersprint. |
|
bjulle: Kolla priser på bildelsimporten.se där har du Supersprint! Vet inte om deras service har kommit igång än, eftersom deras lager brann upp för ngn vecka sedan! (tråkigt som fan)... Jag ringde dit dagen efter det hade hänt och skulle beställa ett supersprint!... men det vart lite svårt!..hähä.. ///FrIIk/// |
|
| Det kostade 4500kr är inte det rätt dyrt? | |
|
Jo det är ju pengar, men skall du ha ett supersprint så får du ju hosta upp oxå... ;-) Det är iaf, prima kvalitetsgrejer! ///FrIIk/// |
|
|
Är det ingen här som har monterat på ngt special så man kan få ta lärdom av? ///FrIIk/// |
|
| Finns det inte något billigare än 4500kr?, tex simoms hur är dom i kvalite o pris? | |
| oxå intresserad av att byta,Ingen som har ett som kan spela in lite ljud? | |
stefannorr |
Som ja skrev ovan ljud+reportage Länk |
|
Jo, Hassos låter ju störtskönt!. Men du kan ju ej referera till det när det gäller en 328! ///FrIIk/// |
|
stefannorr |
Friik> men han ville väl höra ungefär hur ett supersprint lät o är ja inte helt vilse så är de väl samma motor i 328 och 528? |
|
Må man bytte hele eksosanlegget for å få ordentlig grom ljud, eller er det nok med å bytte den bakre saken? (se bilde) Länk Jeg snakket med en fyr som sa at Supersprint bare var noe skit. Han mente ljuden og kvaliteten var dårlig.. Mulig det var subjektivt/skitprek? |
|
|
Ja, själv har jag bara hört gott om Supersprint. Men att kalla det för skit är väl o ta i! Stefannorr> jag tror att 528 och 328 skiljer sig mycket i ljud, iaf. Ingen som vet detta? Som har hört prov på båda? Skulle va intressant o få veta :-) ///FrIIk/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.