AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
548

Start problem..

wo
3
woos
320i 87'
Startmotorn är nygligen bytt (knappt ett år), det jag undrar över är att när jag ska starta bilen så låter motorn som det brukar låta på gamla bilar vintertid när bilen inte vill starta, rrr rrr rrr.., och känner att startmortorn får ström så startmotorn är ingen fel på.. dem jag har pratat med tror att det är fel på bensinpumpen.. har en 320i 87'. /tacksam för svar!
först ska jag göra som alla andra och rekommendera dig att använda sök funktionen för den är ju så bra :)!

har också detta fenomen att bilen är svår att starta och jag ringde till BMW och de gav mig lite teorier om vad det kunde vara!
drar upp dom lite snabbt!

1. Bensinpumpen som du sa, den kanske inte för tillräckligt med bensin, ta loss pumpen och provmät den, kan inte exakt hur mkt spänning det ska ligga på den!

2. Bränsletrycksregulator, om den finns på din motor!Det är den som ska hålla upp trycket i motorn så att det alltid finns bensin till spridarna!

3. Kallstartsventilen, den kan läcka och då kommer det inte för mycket bensin i motorn som gör den svårare att starta.

4. Temperatur givarna som sitter i topplocket, på min iaf!Dessa kan ge felaktiga värden på hur varm motorn är och därför ge för mycket/lite bensin!

Det är vad jag kan komma på nu!Skriv gärna om du lyckats klura ut va det va och hur du löste det!

An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself!
wo
3
woos
320i 87'
tackar tackar! ska kolla bensinpumpen först..
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Är den svårare att starta varm eller kall, eller spelar det ingen roll vilket som.
wo
3
woos
320i 87'
Svårare att starta kall.. alltså bilen har stått kanske 1-2 timmar när det hände. Det hände 2 dagar i rad.. men har inte haft problem den senaste veckan..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.