AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
701

Byta Tank ?

JO
2
JOLLLE
320i -90
Har en 320i som läcker soppa, har förstått att det är vanligt. Undrar om någon har bytit tank och om det är mycket jobb med det ?? // Joel
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Massor av jobb...
Ner med avgas och bakaxel. Passa på att byta längsgående bromsrör när du ändå är där. Inte kul att upptäcka att de behöver bytas ett halvår senare.(samma procedur)

// Anders
JO
2
JOLLLE
320i -90
Det lät ju inge roligt men vad ska man göra, Vill ju tanka fullt ibland, Tack ska du ha // Joel
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag har bytt på min och det är som Anders säger en del job. Men så farligt tycker jag inte att det var. Och du behöver inte ner med bakaxeln, inte på min 318 iaf. Där räckte det med att ta bort avgassystem, skyddsplåtar och kardanaxeln, och det gör det med all säkerhet på din med. Och bromsrörena går att byta utan att ta bort tanken, men det är ett jävla piller och krångel = byt dem om dom är dåliga när du ändå är bort med tanken. Jag bytte mina rör ett år senare....

Min bil: Länk
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Att det är ett jävla elände att byta bromsrör utan att ta bort tanken kan jag intyga, gjorde detta för några dagar sedan, å andra sidan hade det säkert varit ett elände att ta bort tanken oxå ;-)

När jag skulle lyfta upp bilen råkade jag komma åt röret som går under kardanaxeln mellan tank-halvorna så att det började läcka bensin (rör-kopplingarna var rostiga...). Jag tog bort röret och satte dit en bensinslang med 13mm innerdiameter (fäste den med slangklämmor) i stället. Kan vara ett tips om det är där det läcker....

/Hans
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.