|
|
|
|---|---|
|
Som jag har förstått så ska inte kompressorns magnetkoppling slå till om gastrycket är för lågt. Min slåt till glad i hågen.. men den har slutat att kyla. Förut så kunde man höra hur det susade i luftkonditioneringen men inte längre. Finns det något som jag har missat när jag kontrollerade mitt system? | |
|
det beror på hur mycket gas du har kvar, det kanske finns tryck för att fortfarande få kompressorn att snurra men för lite för att kyla... bara att väga det du har kvar o sen fylla nytt |
|
|
Ja.. om det bara var så enkelt.. Jag säger bara.. R12.. Har bokat tid hos kyl firma för att konvertera.. trött på skiten nu.. |
|
|
Du behöver inte konvertera om systemet i övrigt är i bra skick. Det går nämligen att fylla R12 med R134A Sök inlägg så förstår du vad jag menar. Mvh. Patric Länk |
|
|
Jag vet att det går att fylla rakt av.. men min kompressor läcker redan.. så jag ska låta dem byta packningar och fylla r134. Men tack för tippset |
|
|
Det går INTE att fylla på R12 system utan modifiering ! Mycket kortsiktigt. Har nåt med molekylvikt och läckage att göra. Har hört dock att man skulle kunde ha i R12 i R134 system för ökat effekt. Tror dock det var spekulation. För mer info om varför det det är en dålig ide kolla den nederländska 7-serie siten. Har ingen url på denna datoren, men den finns omnämt på forum (sök). |
|
|
Den enda anledningen jag har förstått att inte fylla 134 i 12 system är att r134 inte klarar av att få med sig smörjmedlet runt i systemet. Jag har lämnat ner bilen till lufkonditionerings firma så får vi se hur det går. Priset verkar överkomligt och rasar det så får man se det som läropengar. :) |
|
|
fylde min för 2 år sedan verkar funka bra (peppar peppar) kul killen sa att smörjmedlet i freonet blivit avsevärt bättre ;-) |
|
|
Opps igen !! tror lysdioden i knappen för kyla lyser gul om trycket i ac systemet blivit för lågt (e32) kan kanske ha varit inbillning men döm om min förvåning! satt i bilen när han fyllde systemet o vips lös den grön!! |
|
|
Nu har jag fått systemet fyllt, men det verkar som om kompressorn inte pumpar runt kylmedlet. Den slåt till men AC killen sa att det verkar som om en av ventilerna som ska styra det så det blir tryck har hängt sig. Någon som har ett tipps på hur man lurar igång kompressorn så den smörjer sig själv. Troligtvis har skiten kärvat ihop sen vintern.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.