AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
895

Motorn vibrerar, hela bilen skakar verkar vara omöjligt att hitta felet.328 -95

uf
53
uffe1
520Dx Touring -16
Har ett problem på min 328 -95a som håller på att göra mig galen! Hela bilen vibrerar(när den står stilla). Vibrationerna är som kraftigast vid 1000 rpm. Det verkar också som att motorn missar lite också, ungefär var tionde sekund så bluddrar den till lite(på tomgång). Har bytt tändstift, vä+hö motorkuddar(blev lite bättre efter detta)

Det är jämn och bra komp. i alla cylindrar. ingen insugsläckage, inga felkoder, bilen går bra. Det enda "fel" som jag kunnat hitta är att det läcker lite olja från ventilkåpan, men det borde väl inte spela någon roll?
Vissa som jag pratat med säger att det kanske har med kopplingen att göra, t ex att svänghjulet är skevt, kan det vara något? SNÄLLA hjälp mig vad skall jag kolla härnäst?

Jo!!De kan ju va så att olkan läcker ner i t-stiftshålen o orsakar överslag eller dylikt!!Bytt v-kåps packning så kan ditt problem vara löst!
uf
53
uffe1
520Dx Touring -16
Det är inte så mycket olja det läcker, bara lite fuktat ovanför grenröret. jag har förresten provat att skifta tändspolarna också, men det blev ingen som helst skillnad! Går det att utesluta några
andra slitage/fel ifall man lossar ventilkåpan?

Asså du kan ha olja nere vid stiften o de KAN vara orsaken!Ta ur spolarna o kolla så de e torrt där!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.