AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
552

Virus mail.

Är det fler än jag som fått mail från BMW Power som jag misstänker innehåller virus.
Fick mail från adressen galleri@bmwpower.nu.

Nu sitter jag i en mac så här händer det inget, men en varning till er pc ägare är kanske på sin plats.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
stefannorr
Jg fick mail i onsdags som innehöll gandaviruset eller va de hette som tur var har ja virusskydd o vart varnad,ända stället ja har min mailadress på är under köpes på bmw power.
Eventuella virusmail kommer inte från oss. Epostadressen galleri@bmwpower är för övrigt bara till för inkommande mail, den har aldrig använts för att skicka mail med. Viruset kommer från någon vemsomhelst som en gång skickat ett mail till galleri@bmwpower.

stefannorr: Samma sak där. Gandamailen kommer från någon som du haft mailkontakt med, indirekt eller direkt.

Anledningen till att jag är tämligen säker på att vi är oskyldiga är att mailadresserna på BMWBörsen (och forumet också för den delen) är spamsäkrade.

Mvh
/Janne, BMWPower
stefannorr
Janne> jo jag tror inte heller de kommer från er utan är nog någon som varit inne på sidan o hittat en del mailadresser o tycker det är skitkul o sprida virus.
Hasso skrev lite kort om dessa förkylningar i sin dagbok.
Länk

Karlskrona träff
Länk
Länk
Jag misstänkte att det var något sådant, ville mest varna eventuella pc ägare utan näsduk. =)

Jag har för övrigt fått samma "skit" från @microsoft.se och @rsv.se, vad nu min adress gör där. Huuuu!

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jo som Micke säger det kommer i vågor bara drösar in ett tag sedan kan det vara lungt i nån vecka för att senare komma en ny svärm. De senast 2 dagarna har de kommei en hel del som hamnar i Nortons karantän.Att idag inte ha ett fullgott Virusprogram tycker jag är oansvarigt av datananvändare, vilket ger möjligt har till stora spridningar.OCh det kommer frånSVT-Aftonbladet ,expressen mmmmmm. tom Janne Söderman har jag fått ifrån :)) vi nått tillfälle med det var nog förra året.
Så skaffa ett bra virusprogam med automatisk uppdatering så fort du kopplar upp dig,Gärna en bredbandsdelare /router som blir en mekanisk vägg.Det är ju inte så kul att behöva formatera om datorn bara för att man inte har ett fungerande Virusprogram.

///MVH Hasso
Länk

Hasso: Macintosh rules!!

Då kan man bara le åt dom små snoriga 13 åringarna som skall smitta datorn med skräp...

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
netz
Att det är någon som har en sniffer på denna sida är jag ganska övertygad om,har haft varningar från brandväggen varje gång jag är inne på sidan ,
på nåt sätt har dom hämtat mitt användar id för uppkoppling sen försöker dom lägga in trojaner-netbus på icke använda portar,brukar komma 4-5 försök 10sek mellanrum :((.
Jag mailade till BMW power creew för någon vecka sen och undrade om det var fler som hört av sig fick aldrig något svar.

Länk

V-12= 12 rätt!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Gasar-Magnus,

Tyvärr är det den enda gången man får tillfälle att le istället för att svära och domedera när man sitter med Mac ;-D

Tror inte att vare sig Janne eller Fredrik M håller med iofs :)

Instämmer med Hasso, själv-uppdaterande anti-virusprogram är ett måste på varje dator. Om inte för att skydda sig själv så för att undvika att sprida skiten vidare!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
fick nåt knepigt virus nu från "kumlabunkern"......

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
X-
375
X-ray
325i -87
får mail med virus med jämna mellanrum sen jag kom hit på BMWpower, aldrig fått de förut..lifsfarligt =)

"Am Der Necht Der Dam Gebissen"
nofx16, nej jag håller inte med. =)

netz, jag vet en till som har haft problem med att någon använder denna persons id, denna person brukar vara här på forumet oxå. Om det bara är ett sammanträffande vågar jag inte svara på.

Gott att köra mac, då kan man surfa lugnt. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
netz
Tyvärr får jag väl säga att det känns skönt att inte vara ensam om att få ett id norpat.
Fast jag var lite otydlig tidigare,det var mitt id för internetuppkopplingen (har numera ny adress,brandväggar,virusprogram i drivor)
Perhaps it´s time too go mac, :-))
Får väl ha nuvarande till speldator (Unreal,Quake o dyl)hehe.

Länk

V-12= 12 rätt!
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
För er som inte har antivirusprogram finns här ett gratisprogram som fungerar riktigt bra. Det är helt gratis för privatpersoner och det "uppdaterar sig själv".

Länk

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.