|
|
|
|---|---|
|
Det är så att min bil inte vill hålla jämn temp. Bytte termostat i vintras och har fungerat klockrent tills nu.. Ibland så är tempen jättebra å jämn, men så kan den sjunka till nerdersta pinnen. Har termostaten redan pajjat? Isåfall så är det ju jävla junk! ---------------------- King of the road | |
|
ingen som vet.? ---------------------- King of the road |
|
|
Det låter ju som det är termostaten, du har haft otur om den gått sönder redan. Går den ner ända till blått fält eller ? Om du stannar bilen och låter den gå på tomgång en stund stiger den då och lägger sig i mitten. |
|
|
Jag hade samma fenomen som du och bytte termostat nu ställer sig mätaren på mitten där den skall vara så byt. BMW FOR EVER!!! |
|
|
Hade ungefär samma fel på min bil. Det var vattenpumpen som gett upp. Lite halvtaskig konstruktion flänsen slirar på sin egen axel. Detta gör att den fungerar till och från, lika bra att byta den ger ändå upp förr eller senare, såvida den inte redan är bytt! kostar ca 600:- |
|
|
Jo det kan ju vara vattenpumpen.. men skulle inte motorn bli för varm om den inte funkar? Står bilen på tomgång så blir de inte heller varmt. *suck* Men ibland så fungerar den utan problem. bytte alltså termostaten för knappt 3månader sen. ---------------------- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.