AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
416

740ia 94

heda
Tjena
jag skrev i "värderings forumet först men fick inget svar försöker här istället
vad är rimligt att ge för en 740ia 94 13300 mil
all utr utom navi + lucka imp 00 Full dok servicebok
mkt bra skick bilen finns hos auk bmwsäljare + 1års garanti. PRIS + EV fel att se upp med.

tacksam för svar
mvh Heda
heda
HALLÅ
igen som har något att skriva
Ägare skriv vad ni tycker om bilen
mvh Heda
Har inte haft någon sådan bil. Tipset är att kontrollera mätarställningen noga.

Simon
Tror på 155000:- Jag skulle få ge 130000 för samma bil men med mer mil på mätaren, också hos handlare.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Priset är väl OK, varken lågt eller högt, beror ju lite på allmän skicket också. För det är en tidig E38??? Är det inte det så är priset tok högt.
Värt att ha koll på är växellåda, elekronik, motor i allmänhet, rost på bakluckan utöver vanliga punkter.
Är det en BMW firma som säljer kan det ju vara av intresse att tappa datorn för att kolla elfels hitorik mm.
Sedan så tycker jag spontant att 13.300 mil för en 740 94 importerad 00 är lite väl lite så kolla av mätare och dokumentation är inte fel. Det behöver inte vara fejk men ca 2.800-3.500 mil per år är mer normalt i Tyskland än de knappt 2.000 som den här vagnen rullat. Väldigt få 740 köps av kunder som söndagskör då o då.
Men som sagt det beror ju lite på när den togs i bruk första gången och hur länge den stått på olika bilfirmor
Är det en E-38 är det ok pris, är det den äldre är det DYRT ! Men det är ju alltid skicket och ditt eget tycke som gäller !

===========
V8-power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.