|
|
|
|---|---|
|
På min 735'a har jag ett rasslande ljud när man slår av bilen, typ som att ett lager lr nå är dåligt... Det låter väl hela tiden men det hörs inte så tydligt...tydligast hör man det när man slår av bilen... Annars så går motorn väldigt bra... Vet nån vad det är? för det låter inte så hälsosamt? Har hört det på andra bilar med 3.5L 6'an... Tänkte om det är något vanligt fel på dom motorerna? Tacksam för svar!! | |
| Kan det vara kamkedjan som är boven i dramat? för bilen har snart gått 30 000 mil..? | |
Paap Reeder |
Hej! Prova med att stänga av motorn med och utan kopplingen nedtryckt. Skillnad? MVH /// Paap R |
| Nej det är ingen skillnad... =/ | |
|
Inte vet jag men skulle tro att en keramik bit har lossnat ur katen det kan låta precis som ett lager skramel..Nu är det väl inte det lättaste att kolla men kör upp bilen på en lyft och lyssna det bör höras eller kännas. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
| Ett vanligt skrammel på gamla M30 motorer med manuell låda, är att lamellens dämpfjädrar är så ihoptryckta att det är ett spel mellan lamell och centrum. 30000mil är normalt inga problem för kamkedjan om oljebytena är gjorda. För säkerhets skull kan du ju lyfta på ventilkåpan och känna om kedjan går att lyfta från kamdrevet. | |
|
Jag får väl försöka lokalisera felet bättre... Och hoppas att man hittar var skrammlet kommer ifrån... Tack för alla svar!! |
|
|
Oljepumpskedjan brukar vara den "första" kedjan som blir sliten på en M30...Kring 30000mil KAN det vara dags för ett dylikt byte. Kanske är den som "rasslar till"?..Gissning naturligtvis. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.