|
|
|
|---|---|
| Nu igen, har Vibreringar i ratten vid inbromsningar på min e36 325:a -92.. har hört att det kan vara bussningarna? Men sist jag var på verkstaden så klämde dom och hade sig och sa att bussningarna verkade ok, kan de haft fel? (var inte bmw verkstad)och hade de inte fel, vad fan är det? | |
|
kan vara skeva bromsskivor. |
|
| Kanske. | |
heda |
Som sagt kolla skivorna. jag bytte skivor o klossar på min. hade likadant vibration + obalans vart som en ny bil. mvh Heda |
|
Kolla även hjulinställningen, men på min var det rost på bromsskivorna så jag bytte. /Nicke |
|
| Mmm, får kolla skivorna fram, bak har jag just bytt. | |
| Vad är det som kan göra att skivorna blir skeva? | |
| En anledning kan vara att man bromsat mycket och skivorna blivit varma om man då t ex ställer sig vid ett trafikljus och har foten på pedal länge så kan skivorna slå sig lite. | |
| Har samma problem märks inte i låga hastiheter så vida bilen inte är varm då kan det märkas. Märks som mest 110-80. Vibrerar ordentligt i ratten. Har bytt skivor och klossar fram, spindelled fram osv inget hjälper. Riktigt irriterande. | |
| Har du varit med bilen på BMW verkstad? Tänkte dra ner bilen på BMW ev imorgon och be dem om hjälp.. trist bara att dom lär ta bra betalt för det :) | |
| Svarva om skivorna, det är det billigast alternativet, vibrationerna beror sannolikt på sneda skivor fram, vilket i sin tur kan bero på att dina bromsok kärvar. | |
| Kan faktiskt även vara ett hjullager,testa om vibrationerna är mer påtagliga om du svänger åt det ena eller andra hållet. Förslagsvis långa svepande svängar inte korta. | |
Jompa |
Det finns tydligen en bussning i framvagnen som om den blir sliten kan orsaka dessa problem enl. min mek |
| Hmm, var ska man vända sig för att svarva om skivorna? | |
|
Skit i att svarva om, ner till Mekonomen och köp nya skivor, ca. 1000:-, har samma problem som du, har bytt 3x på ca. 2 år. Lite jobbigt... Men se till att göra rent vid annlägningsytan mot skiva/fäste, kan börja att rosta där, då blir det sneda igen, av expansionen så att säga... om du ändå vill svarva, finns det hos de flesta verkstäder, men det är en chansning, (billigt skit..) Flyingalex |
|
| Nästan vilken verkstad som helst svarvar för ca 400 kr för 2 st skivor, går på en halvtimma. Sannolikt gör ej märkesverkstad det, dom vill bara sälja nytt i alla lägen. | |
| flyinggalex anser du att nytt är ett självändamål, har svarvat vid olika tillfällen med mycket bra reultat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.