AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
494

Vibreringar i ratten vid inbroms (325 -92)

Su
554
SunKi
325i -92
Nu igen, har Vibreringar i ratten vid inbromsningar på min e36 325:a -92.. har hört att det kan vara bussningarna? Men sist jag var på verkstaden så klämde dom och hade sig och sa att bussningarna verkade ok, kan de haft fel? (var inte bmw verkstad)och hade de inte fel, vad fan är det?
th
130
thias
323 -96 M-optik
kan vara skeva bromsskivor.

th
130
thias
323 -96 M-optik
Kanske.
heda
Som sagt kolla skivorna. jag bytte skivor o klossar på min. hade likadant vibration + obalans
vart som en ny bil.
mvh Heda
Kolla även hjulinställningen, men på min var det rost på bromsskivorna så jag bytte.

/Nicke
Su
554
SunKi
325i -92
Mmm, får kolla skivorna fram, bak har jag just bytt.
Su
554
SunKi
325i -92
Vad är det som kan göra att skivorna blir skeva?
th
130
thias
323 -96 M-optik
En anledning kan vara att man bromsat mycket och skivorna blivit varma om man då t ex ställer sig vid ett trafikljus och har foten på pedal länge så kan skivorna slå sig lite.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har samma problem märks inte i låga hastiheter så vida bilen inte är varm då kan det märkas. Märks som mest 110-80. Vibrerar ordentligt i ratten. Har bytt skivor och klossar fram, spindelled fram osv inget hjälper. Riktigt irriterande.
Su
554
SunKi
325i -92
Har du varit med bilen på BMW verkstad? Tänkte dra ner bilen på BMW ev imorgon och be dem om hjälp.. trist bara att dom lär ta bra betalt för det :)
bl
2.294
blixten
325i -88
Svarva om skivorna, det är det billigast alternativet, vibrationerna beror sannolikt på sneda skivor fram, vilket i sin tur kan bero på att dina bromsok kärvar.
bl
2.294
blixten
325i -88
Kan faktiskt även vara ett hjullager,testa om vibrationerna är mer påtagliga om du svänger åt det ena eller andra hållet. Förslagsvis långa svepande svängar inte korta.
Jompa
Det finns tydligen en bussning i framvagnen som om den blir sliten kan orsaka dessa problem enl. min mek
Su
554
SunKi
325i -92
Hmm, var ska man vända sig för att svarva om skivorna?
Skit i att svarva om, ner till Mekonomen och köp nya skivor, ca. 1000:-, har samma problem som du, har bytt 3x på ca. 2 år. Lite jobbigt...
Men se till att göra rent vid annlägningsytan mot skiva/fäste, kan börja att rosta där, då blir det sneda igen, av expansionen så att säga...
om du ändå vill svarva, finns det hos de flesta verkstäder, men det är en chansning, (billigt skit..)

Flyingalex
bl
2.294
blixten
325i -88
Nästan vilken verkstad som helst svarvar för ca 400 kr för 2 st skivor, går på en halvtimma. Sannolikt gör ej märkesverkstad det, dom vill bara sälja nytt i alla lägen.
bl
2.294
blixten
325i -88
flyinggalex anser du att nytt är ett självändamål, har svarvat vid olika tillfällen med mycket bra reultat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.