AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
881

kraftiga skakningar

Rico80
tjenare nån som har nån bra idé vad det kan vara när man klänner små små skakningar i bilen när man åker!! det inte oblans skakningar utan nå annat för att sedan över gå till kraftiga skakningar så man kanppt kan hålla i ratten den skakar upp o ner inte i sidled så skeva skivor har jga uteslutit samt obalansen då!! åker man strax över 140 vill man knappt sitta i bilen tack vare alla skakningar!!! tacksam för alla idér!!!
du får bara köra 110 på svenska vägar så du kan lungt sitta kvar i bilen :)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Du tror inte det är en vanlig balansering som kan behövas?

Mvh
K

Hej!

Har du sneda skivor så kan det vara så att i de hastigheterna så blir det så varmt att skivan går emot något fruktansvärt. Jag hade samma fenomen på min. Det skakar så man tror hela framvagnen ska rasa ihop.

/Robban
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skulle tro att du har orund däck eller fälgar, alternativt kraftigt obalanserade hjul.

Troligen i kombination med slitna bussningar och/eller stötdämpare, då blir symptomen värre.

Ett annat alternativ kan vara att du har ej BMW-originalfälgar, och har för stort navhål på fälgarna i förhållande till navet på bilen. Då hamnar hjulen ocentrerat och det blir garanteratvibrationer!
Sätt dit centreringsringar av rätt storlek i såfall! (finns hos de flesta däckhandlare och kostar kanske 25kr st)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Rico80
har orginal fälgarna på så det kan inte vara det!! tror mer på att det kna vara som robban säger vet du nå bra sätt att se om dom e skeva det kanske inte e så mkt men vid högre farter ett tag blir för varmt!!!

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
ant
En originalfälg kan också slå sig. Det behövs bara en större kraft för att den ska bli vind.
Kan ju kanske vara värt att få den uppmätt?

==========
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilka däck använder du?

Mvh

Rico80
har 205 55 15

Rico80
ska kolla skivorna när jag tänker efter så började det ganksa snart efter jag har bromsat på mig ganska så kraftigt vid möte med en älg bromsa så hårt det det verkligen kom ett moln med bromsdamm :/

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Rico, tänkte mest på vilket fabrikat du har!

Mvh

Rico80
har michellin pilot fram och kumho eller hur det stavas bak framdäcken e nästintill nya

Visa användare
159
nybörjaren
325iK -87
min skakar också väldigt mycket och som inte nog på det var 3:e sekund kommer ett dovt brummande ljud så skakar det :(
Rico80
min skakar konstant när man komme strax över 140 innan e det ju lite skakningar men inte så mkt inte så man blir störd av det, det e ju iaf en gammal bil så lite missljud o skakningar kan man ju räkna med men det kommer så fort det e ju inte nån mjuk övergång utan lite skak sen strax efter 140 hur mkt som helst :/

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.