|
|
|
|---|---|
|
Kan någon förklara för mig varför vissa bilar ryker och luktar apa medan andra inte gör det. Nu menar jag inte vit eller blårök som tyder på fel utan bara vanligt färgade avgaser. Kalla motorer eller fuktigt väder är ju en sak, få bilar ryker ju på sommaren. Men vad får då vissa bilar att börja ryka hejdlöst så fort hösten kommer? Handlar det om att bilarna körs olika hårt och detta i kombination med väderlek gör att bilen ryker eller beror det på val av bensinbolag eller något annat. Låg bakom ett gäng bilar vid ett rödljuse idag, en del skapade stora moln av avgaser, andra gav i princip ingenting. Skulle var kul och få lite fakta kring ämnet. | |
|
Det kan ju vara så enkelt att några av bilarna nyss startats = mkt rök, medan andra hade fått upp motortempraturen = ingen rök. Diesel/bensin är väl en annan faktor som påverkar åtminstone lukten! Om det är nån skillnad på Jet och Shell har jag däremot ingen aning om, men jag tror inte valet av bensinbolag påverkar röken nämnvärt... //Koffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.