AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.080

535 88 värdering?

Sida 1 av 3
iv
77
ivenos
535i -88 BSR trim
Jag har en 535 88 som är i mycket, mycket bra skick, motor är ny renovera har bytt kamaxel justeraventiler alltså total renovera i motor. Bromsarna är också som ny. Fjädrar och stödämpare är byta mot bilstein sport så det är mycket bra väghålning den är fullt utrustad och lacken är fint. jag vill ha 60.000 kronor men det verkar att det är mycket så min frågar är tycker ni också att det är mycket på en bil som är i pass så bra skick...

M.V.H
Jordan...
betriebsanleitung1
Jag tror iallafall aldrig att du får det,kanske hälften.
iv
77
ivenos
535i -88 BSR trim
You need 30000 to repair the whole engine not to buy a new car,
In what insurance company are you working!!??
I think a new engine costs more than 30.000 or?
30.000 can buy an saab 900 ´91 aero at the condition of my 535.
BMW is not a SAAB and SAAB will never become a BMW.
Totalrenoverad motor?
Är alla lager bytta, är ventilsätena omfrästa, är kolvringarna bytta, är alla packningar bytta?
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
60 papp kan du ju dröma om ;)
Beror på hur långt den har rullat, men runt 30-35 papp är väl mer rimligt. Sådan ser marknaden ut, titta själv istället om du tycker det låter för lågt.

77
ivenos
535i -88 BSR trim
The people who don't love BMW are messing the market.
I don't care if someone who has won the bingo loto sels his bmw for a slice of bread. The value of the car even as spairparts is higher that 30.000 SEK.
And yes i have changed every moving part on the engine.
I have changed almost everything that you can possibly change on this car.
I am not crazy guys i just love this car :)
Vad har du för färg på bilen? miltal? utrustning? Är lite svagt intreserad av E34an till rätt pris.

Mvh/Soki

Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
60 laxar?????

Mvh Mohsen
Runt 30 hade jag tänkt mig beroende på skick, färg, utrustning osv. Tror att det blir riktigt svårt för att inte säga omöjligt att få ut 60 000kr för en -88a.

Mvh/Soki

iv
77
ivenos
535i -88 BSR trim
It has autopilot or speed holder, it has the big clima but need to be filled, sunrouf, electric and heated side mirors, el windows of course, original BMW alarm , the color is diamond black metalic,
it has gone around 21.000 km but i don't think that matters coz i have changed everything on the engine, The condition of the paint is very good for an 88 years model car, actually is better than a lot of 92 years that i have checked, I have a lot of receipts about jobs i have done on it and i can say for sure that the next owner will just have to put gasoline and change oil for at least 200.000 km more and the car will go. I have changed the metalic tank with a plastic one but i have the metalic tank if you still want it.
I would never sell this car if i didn't have to leave the country.
Its a car that you will love to drive.
I am 27 years old. and i have been driving BMW since i was 12 but this 535 is the car that i will miss the most from all.
I am not expecting to get 60.000 but the car worths them.
What i expect to get fron the current market is 45.000
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Om det vart en fin 7-serie! och varför skriver du på engelska?

Mvh Mohsen
Han kanske tränar inför engelska provet. ;)

Mvh/Soki

iv
77
ivenos
535i -88 BSR trim
I am not good at spelling swedish and i dont like to "kill "languages :) but i understand around 95% of what you guys are saying.
What i am good at is preserving and taking care of my cars and right now i think that is the point isn't it? :)
En riktigt fin 535:a med fungerande AC, rikligt med utrustning, samt fälgar skulle jag kunna värdera runt 50 000. Men där går nog smärtgränsen.
Håller med grabbarna här tidigare utbudet av beg. E34 är gigantiskt, så att nån skulle lägga upp 60 för en 88 med 21000 mil är tämligen orimligt då en 530 -95-96A med samma körsträcka ligger där ( knappt..)

Utan mellan 30 och 40 om det är en pärla

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Ivenos,

det är svårt för att inte säga omöjligt att få ut pengar för de allra flesta typer av modifieringar av en bil, speciellt en 15 år gammal bil. Att motorn är helrenoverad/bytt är positivt, men det ses som en självklarhet att motorn ska fungera om den inte säljs med rasad motor.

Tror som GM att utbudet av 530i V8 som man ska jämföra med är för stort. Dessutom går det att få 540or billigare än 60 000.

Själv har jag med framgång satt ut min bil svinlågt och fått budgivning. Kan vara ett tips.

Själv tror jag att bilen är värd 25-30 KSEK. Hade den haft mer utrustning t ex AC, SCHiin, farth kanske priset kunde bli 5 KSEK högre.

Lycka till med försäljningen!

/Simon
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Skulle tro att det utan vidare går att få 45' för den bilen om den är i så fint skick som ägaren antyder,med då renov motor osv..

Sen tycker jag inte att man kan jämföra "rakt av" med den lilla åttan...Jag utvecklar gärna mera om någon vill det :)

Sedan är 88:an en modell som inte har så hårda avgasreningskrav som senare modeller,ett plus enligt mig.

Mvh Janne.
Har du kvitto på renoveringen?
Är verkligen ALLT gjort med slipad vev,borrade lopp,renoverade stakar,iordninggjorda ramlagerlägen mm.
enligt din beskrivning har du ju bara gjort iordning toppen och bytt packningar.
Om du tycker bilen är värd mer i delar sälj den i delar då.

iv
77
ivenos
535i -88 BSR trim
i have recepts of everything i have done on the car.
I have changed so many things that i dont even remeber them all at once.

i will give you a breef of what i remember that has been changed the last year.
1:headlights
2:foglights
3:driveshafts and generaly the whole front system is new.
4:all the moving parts on the engine are restored or replaced.
5:4 springs and 4 shock absorbers "bilstein" have been replaced.
6:replacement of the fueltank to plastic from the newer models.
7:the radiator has been replaced
8:Clima fan has been replaced.
9:New summer tires ZR
10:All the blinkers have been replaced to white onesbut i can give the original ones too.
11:All the breaks and calipers have been restored during the winter. the handbreak shoes have been changed by me and working fine.
12:rear axels, gear box oil has been changed.
13:bakaxels busningar changed.

As you can see there is nothing i havent changed.
I never drive a car that i don't trust!!

Anyone who is really interested to buy a good car, will certenly to buy a car like mine.-
Anyone who is interested or have any more questions can email me to ivenos@macnytt.com or call me at 0705626722
Om han vill ha 60 lax för sin bil hur mycket ska jag ta för min????
60 lappar för en 88:a det blir lite svårt tror jag.ELLER?

G-UNIT

Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Farre-mannen>>>Han snackar ju senare i tråden att han nöjer sig med 45' om jag inte läser fel :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.