|
|
|
|---|---|
kimozabe |
När Klassas en bil som sportbil, försäkringsbolagen klassar 525 från 90 som sportbil verkar det som och man får betala en hel del.. en komfortabel saab med 200 hästar klassas som sportbil också ? Är det volymen på motorn eller märket på bilen? |
|
Aktsam klassade min 320 touring som motorstark sportbil.... säger väl allt? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Mn 523 passerar Aktsams filter. Säger väl också allt... Måste säljas omgående! "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Aktsam e ute o cyklar!.....De går miste om en massa bra kunder. Jag fick kalla handen direkt!....De sade 'citat' Vi tar ej motorstarka bilar, sportbilar, importbilar lr, lyxbilar.. Tog Folksam istället de var 50% billigare än tex, LF. Och apropå 525 så är den väl knappast sportig???.... Hade en så sent som för 2 veckor sedan... ///FrIIk/// |
|
|
Gammal inställning från försäkringsbolag som jag hört från en försäkringssäljare(-80tal)var då 8kg/hk och mindre för sportbilsklassning,stämmer ju dåligt på en 525a,passar istället på en 325a. Henrik |
|
kimozabe |
helt förjäkligt är det Volvo V70 med 150+hk räknas också som Sportbil då hoppas jag. |
|
kimozabe// Glt`n med sin 173hk (?) är nog dagens normbil... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
kimozabe |
3 hästar mer än mig... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.