AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.068

Bmw Alpina b6 E36

BM
11
BMW325i
BMW 325i -92
tja! har blivit erbjuden att köpa en bmw alpina b6 e36, nu är det så att jag behöver hjälp. bilen är från tyskland och är inreggad som en bmw 325ic, frågan e nu vad ställer detta till för problem med försäkring osv. nu till en annan sak, bilen har gått 16500 mil och undrar hur mycket e bilen värd? den har all tänkbar utrustning förutom antispin så, AC, taklucka, skinn. allt möjligt.

har fått erbjudandet att köpa den för 70 000:-
Varför är den inreggad som en 325?
Alpina är ju klassad som en biltillverkare precis som Alpina, till skillnad från Hartge och Hamann som är klassade som tuners/föräldare. Alpina reggas mig veterligen in som Alpina.
Är det en fullt fungerande B6'a (93-94?) och skicket är bra så är det ett mycket bra pris.

Mvh,

/Wille
Länk
BM
11
BMW325i
BMW 325i -92
har ingen aning om varför den e reggad som en 325:a han som har den säger att den e det för att försäkringen ska bli billigare.. det e en 94:a fullt fungerande, i väldigt bra skick faktiskt... men som sagt vad ställer detta tiull med för problem? att den e inreggad som en 325
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Förmodar att det är en B3 3.0 och isf är det ett bra pris förutsatt att bilen är inreggad och klar.

/Edvard
BMW CS # 4503
BM
11
BMW325i
BMW 325i -92
bilen har funnits i sverige i minst två år... senaste besiktningen så var det anmärkning på sidoblinkerserna bara...
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Har den Alpinanummer?

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)
BM
11
BMW325i
BMW 325i -92
bilen är en Bmw Alpina B6 2.8 -94 eller 93, komemr ej ihåg riktigt.
Edvard:
Det finns faktiskt e36'or som heter B6, jag har själv kört en.
Mycket trevliga bilar.
Länk

BMW325I:
Kolla som Fredrik säger Alpina numret och andra Alpina kännetecken:
Länk
+ motorrummet.
Även om den är inreggad som 325 kolla att den står reggad som Alpina 2.8 B6 i serviceboken, finns Brief från Tyskland?

/Wille
Länk
BM
11
BMW325i
BMW 325i -92
den har alpina nummer, det står väl över handsfacket på en liten plåt? men nu kommer jag inte ihåg nummret riktigt.. men den e riktigt fin faktiskt, enda problemet e ju som sagt att den e inreggad som en 325:a, vad händer ifall jag skulel smälla med bilen eller olycka elelr vadsomhelst?
Regga om den?

Säg till han du köper bilen av att regga om den till en Alpina B6 och sen så köper du den.

Behöver inte vara svårare än så.

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
BMW325i:

Skylten sitter med självhäftande så det är inte så svårt att flytta ;)
I motorrummet så ska BMW´s chassinummer vara överstruket och Alpinas chassinummer ska sitta på stötdämpartornet. De två sista siffrorna i chassinumret ska överensstämma med skyltens prod.nr. Även motor och växellåda ska vara märkta med Alpinas chassinummer.
Dessutom så om olyckan är framme så får du bara ersättning som om det vore en 325.
Jag skulle varit lite extra försiktig...

M V H
Stephan

BMW325i
BMW 325i -92
såhär har dett gått nu, alpinan är ingen alpina, körde den idag. och "drog" på lite, kan säga att min f.d 325ic gick 10 ggr bättre. tog den till min inneboende som e bilmeck, han öppna huven och sa typ efter en min, Jag trodde du skulle hämta en alpina, inte en 325:a fyfan, höll på att bli fett blåst.

tack för all hjälp ändå, visste hela tiden att nått va skumt med denna bil. nu e det bara att leta vidare.. Nästa bil blir nog en japs med turbo som jag va inne på innan, men jag blev helt inne i denna alpina, men blev nu "avtänd"

MVH// Besviken "alpina" köpare
Synd att det finns folk som ska luras på det där sättet! =( För att göra några saker klarare så tillverkades B6 2.8 mellan 91-92. B3 3.0 fanns fån 93-95. Ang försäkring så är det oftast billigare att försäkra en B6 än en 325. Detta p.g.a. att alpinan är rätt så sällsynt. "BMW325i", lycka till med sökandet. Själv letar jag efter en B3 3.0 och det är inte lätt...

Ha det!

Mvh Tobbe
ok. finns denna bil öjligtvis i waxholm, sthlm???
om det är så har jag fått mitt spekulerande bekräftat... tack

"OM MAN SMÄLLER BLIR DE LÄRO-PENGAR Å STENSKOTT"
BM
11
BMW325i
BMW 325i -92
nej, finns ej i stockholm...
ok tack då vet jag. men en kopis till mig har köpt en "b6" säger han men det tror jag inte på eftersom uteendet inte e genuint. det ger ingen trovärdigt intryck, pluss att han köpte den jätte billigt, å alpina har ju en egen fösäkringsklass, tror att det är en 325 med den "optiken". snabb var den inte heller ska ni veta.

"OM MAN SMÄLLER BLIR DE LÄRO-PENGAR Å STENSKOTT"
BM
11
BMW325i
BMW 325i -92
har fått en massa tips här på hur man kollar om en alpina verkligen är en.. kolla dem.. =) sjyssta grabbar här på bmwpower
zatzy har blivit en sandlåda. keep up the good work. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.