AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
908

Den nya ///M5?

Ad
132
Adelante
3.0si -74
535i -92
Länk
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Riktigt FET..

----
Min FD,M3 DAYTONA
Länk
----
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
dregel...

My Bimmer is my mistress
Trevligt!
"...the new V10 inherits the free-revving nature of previous M- division powerplants; fuel cutoff could be set as high as 9000 rpm...."

/Wille
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
HOPPAS Att Autoweek har rätt såväl angående motorn som att en Touring är på väg. Då gråter jag nästan av lycka :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Jag måste ha M5 i Touring...tror den nya karossen blir grym..iallafall när man ser den i verkligheten.

Vad säger ni andra?

He de // Bengan

Ser ut som en Impreza bak ifrån..

Drive it like you hate it...
Länk

He He...

Drive it like you hate it...
Fisken
Hoppas den inte kommer ha dom där fula backspeglarna
chrille70
Riktigt grym, ser den ut. E60 är en riktigt snygg bil redan i grundutförande men det nya aerodynamik-paketet lyfter utan tvekan designen till nya höjder!

Hoppas att BMW har vett att erbjuda nya E60 M5:an med sexstegs automatlåda. Köpare av stora bilar vill åka bekvämt och föredrar ofta automatlåda. Därför skulle den nya kanonfina sexstegade automatlådan sitta klockrent i M5:an. Kruxet är väl kanske att optimera lådan för den milt sagt brutala effekten på 500+ hk....

Och så vill jag gärna se en M5 med "skåp". Jag kan inte förstå varför BMW hoppade över Touring-versionen av E39 M5. Så en E60 M5 Touring vore verkligen på sin plats speciellt i tanke på Audis framgångas med sina "S-Avanter".

Jag gillar dock inte parallellerna som dras till en viss japs i tidigare inlägg. Jag tror att E60 M5 ser några kilo fetare och maffigare ut än Imprezan "IRL". Så i praktiken lär nog inte likheterna vara försumbara (?)

Mvh / Chrille

DanneE
Var på Vip visning av nya 5serien.
Måste säga att jag blev jävligt imponerad.
Bilen är ju kanon, fast dyr... :-(
För de som inte sett så finns det fler M5-bilder publicerade på BMWM5.com:

Länk

Artikeln i Autoweek antyder att det skulle vara 18" fram och 19" bak på bilen på bilden. Jag kan inte se någon skillnad i fälgstorlek mellan fram och bak. I mina ögon ser båda ut som 19". Någon som har en annan åsikt?

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.