|
|
|
|---|---|
Shogo |
Tog en titt på mina tändstift nyligen och tyckte dom var lite åt det vita hållet, inte åt det mer brunaktiga som jag är van vid. Vad indikerar det ? att den går för varm ? förlite soppa ? för hårt körd ? Fel gnistgap ? hade tidigare problem med ryck på höga varv, det försvann efter byte av motorolja samt stift. Men nu känns det nästan som om tendensern e påväg att återkomma så sakterliga. Några ideer ? |
|
Ja du säger det själv. Värmetal på stift.(du har ju bytt) Bränsleblandning för mager. Tändläge. Vita stift är oftast tecken på överhettning eller mager blandning. Bränslefilter är det bytt? mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
Shogo |
Bensinfiltret skall bytas omgående, tänkte låta bilmecken göra det i samma veva som silentblocken skall bytas, Verkade så kladdigt att göra det själv. Bilen har gått 14200 mil och det ser inte ut som det någonsin är bytt :). (det som sitter framför bensintanken) Stiften är original BMW (Bosch ?) stift , köpta hos bmw. Ang för mager bränsleblandning, e det nått som går att justera eller e det pga något fel nånstans ?. Tycker att det låter rätt mycket från spridarna, kan det va för att dom e smått igenkloggade ?. (gubbkörd......), Jag har hällt i en flaska injection cleaner, gjorde ingen direkt skillnad. |
andwet |
Har också problem med vitt tändstift men bara på 4:e cylindern. Har bytt alla filter i bilen inkl bensinfiltret. Den knackar och går ojämnt ett tag (ca 15-20 sekunder) när man startar den det spelar ingen roll om bilen är kall eller varm. Kan det vara spridaren på 4:e cylindern som är dålig? Bilen är en 318i -86 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.