AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.558

Vita tändstift och ryck.

Shogo
Tog en titt på mina tändstift nyligen och tyckte dom var lite åt det vita hållet, inte åt det mer brunaktiga som jag är van vid. Vad indikerar det ? att den går för varm ? förlite soppa ? för hårt körd ? Fel gnistgap ?

hade tidigare problem med ryck på höga varv, det försvann efter byte av motorolja samt stift. Men nu känns det nästan som om tendensern e påväg att återkomma så sakterliga. Några ideer ?

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Ja du säger det själv.
Värmetal på stift.(du har ju bytt)
Bränsleblandning för mager.
Tändläge.
Vita stift är oftast tecken på överhettning eller mager blandning.
Bränslefilter är det bytt?

mvh/trucker

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
Shogo
Bensinfiltret skall bytas omgående, tänkte låta bilmecken göra det i samma veva som silentblocken skall bytas, Verkade så kladdigt att göra det själv. Bilen har gått 14200 mil och det ser inte ut som det någonsin är bytt :). (det som sitter framför bensintanken)

Stiften är original BMW (Bosch ?) stift , köpta hos bmw.

Ang för mager bränsleblandning, e det nått som går att justera eller e det pga något fel nånstans ?. Tycker att det låter rätt mycket från spridarna, kan det va för att dom e smått igenkloggade ?. (gubbkörd......), Jag har hällt i en flaska injection cleaner, gjorde ingen direkt skillnad.

andwet
Har också problem med vitt tändstift men bara på 4:e cylindern. Har bytt alla filter i bilen inkl bensinfiltret. Den knackar och går ojämnt ett tag (ca 15-20 sekunder) när man startar den det spelar ingen roll om bilen är kall eller varm. Kan det vara spridaren på 4:e cylindern som är dålig? Bilen är en 318i -86
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.