|
|
|
|---|---|
Ralph |
Som rubriken lyder, när jag kör runt 100, 130 så vibrerar bilen. Är det någon som har erfarenhet med detta? När jag börjar få fart vid 40, 50 så hörs det som fan under växelspaken ett gnisslande ljud, men det försvinner när jag kör över 50. Kan det vara kardanen som är dålig? Tacksam för svar. Jo, en sak till glapp i framvagnen vad beror det mest på? Mvh Ralph |
|
min vibrerar ochså mellan 105 och 125. men det beror på att motorn går illa vid just 2500 varv , iaf. på min. bytte olja och hällde i en liter slick-50 och nu är det mycket bättre (200 mil senare). men får nog ta loss toppen och titta lite. styrsnäckan är ochså lite glapp och det i kombination med lite vinda bromsskivor fram samt ojämn motorgång ställer till vibrationerna. |
|
|
Tjenare Ralph. Håller just nu på att riva fram vagnen på min 735 ia -90 och jag har haft en del vibbar i min men vid ca 90 km h. Dessa vibbar kom av lite skeva broms skivor och dåliga pendelstag.inte så dyrt att fixa alla delar finns på Motornord en firma jag rekomenderar varmt. Vad glapp kommer av ja fel inställd framvagn eller av vanligt slitage.Rekomenderat är att du pallar upp bilen och går lös på alla busningar och stag så ser du vad som är glappt. Ang kardan kolla lagret skulle tro att det börjar bli slitet och behöver bytas inte så roligt jobb då.en polare som ochså har en 735 ia fick ett satans gnissel under spaken. och efter ett tag så rasade lagret. Fråga hur långt har din BMW gått?? Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
Ralph |
Tack för tipsen Björn. Jag ska kolla upp mina fel med verkstan i morgon. Bilen jag har har, har rullat 25 tusen mil och är fullservad sedan den var ny. Men det är ju klart att den har ju ett par år på nacken, så att felen får man ju räkna med. Vi får se vad jag kommer fram till, jag återkommer med feedback. Tack än en gång. Mvh Ralph |
|
OK . Lycka till .. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
har samma fel på min men det är dock att höger dämpare är slut eller rättare sagt att den har ett glapp....men om det är mer än så vet jag ej ännu,,,har inte kollat mer noga.... """hmz""" |
|
|
Så sant som coney sa ,Dåliga dämpare kan göra mycket så lägg till det på min lista hehe. Vad jag tycker så är det väldigt svårt att se om dämparen fram är slut.Tyckte att mina fram var ganska ok men när jag plockat ned fjädren så såg jag att dämparen var alldeles slut. Skall bli intressant att se hur den känns när jag är klar hoppas att jag hinner denna vecka:) om inte så får jag nog spunk åker i en liten passat 1,8 en viss skilnad vill jag säga.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Hade samma problem,vid samma hastigheter, visade sig vara glapp i mittre styrstaget, samt glapp i pittmanarmen. Kostade 900 kronor i delar, jobbet gjorde jag själv på nån timme. mvh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.