|
|
|
|---|---|
|
är novis och undrar varför en röd lamp diod lyser ,den sitter sist av 7, gröna gula och den röda .imorse dog den då jag startade och gav gas.(samband?). men kom igen efter några sekunder-1min för att sedan gå som vanligt mvh.brian .gäller en 520i 91 brian | |
| är bara en indikeringslampa som indikerar att du kört för länge utan att göra service... | |
|
tack det var hyggligt service bör ske snarast då. brian |
|
| jo, förutsatt att den nollställdes vid senaste servicen så är det hög tid för service nu. Efter nollställning (se Länk ) så ska det lysa 5 gröna lampor, sedan slocknar de efter hand som du närmar dig nästa service. När alla gröna lampor är släckta så tänds en gul lampa och samtidigt texten "oilservice" eller "inspection" vilket indikerar att det är dags för service. Fortsätter du ändå att köra så kommer den röda lampan att tändas efterom tiden för servicen har överskridits. | |
|
okej tackar för hjälpen brian |
|
| Måste bara fråga. Min gula och röda lampa lyser. Men nu då jag kommer att föra den på olje byte (plus installation av sidoblinkers) kommer dom då att nollställa service indicatorn? Det är en auktoriserad BMW verkstad. | |
| Jepp, nollställning ingår som en del av servicen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.