AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
898

Besiktnig, aj-aj !!!

Freemart
Besiktningen idag gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det första han anmärkte på var felaktig ljusbil på strålkastar'n sen började det...
Fjäderbensfäste vänster fram, Länkarms lagringar runt om hela bilen + lite andra små grejor som oljeläckage vid växelådan. Jaha tänkte jag nu ryker tusenlapparna o mycket riktigt när jag kom hem ringe jag lokala bmw-handlarn och bara bytet av fjäderbenet skulle gå på 2500:-
Min fråga:
Jag har inga verktyg för att byta fjäderbenet själv så det blir nog 2500 spänn där men det övriga hoppas jag kunna fixa själv med lite hjälp av forumet.

tacksam för förslag, synpunker o dyligt!!!

Ps. bilen är en 325 -87 (som förövrigt är i toppskick)
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Hej...
Jag hade typ samma fel fast det var "diffus" bild på vä lyse och fjädersätet var oxå kass, fast jag har inte hittat nåt beg, så jag ska svetsa mitt... ska lämna in för silentblocken som bestiktningen klagade på, 1500:- inte så jätte blodigt...
Hej hej!
/Peter
hmm svetsa snyggt i så fall så att det inte synns att det är gjort,har nämligen för mig att dom inte tillåter svetsade fjäderfästen.
Gu
41
Gurra323
323, E36, 96:a
Rörande svetsning av fjädersäte:

Man får svetsa dit ett nytt fjädersäte på fjäderbenet, men inte "lappa" det som redan sitter där.

Går det inte att få tag på nya fjädersäten så får man tillverka dem själv (behöver inte vara pressade i en enhet) och svetsa dit dem.

Lite motsägelsefullt men det är så det funkar, i alla fall enlig den besiktningsman som kollade min gamla äckliga Subaru.

//Gurra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.