AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.755

Om Thailändska däck

Sida 2 av 3
bo
282
bobbby
320i -91
Gummi huset skrivet REKOMMENDERAS på nästan alla deras däck. De får man hoppas att dom rekommenderar dom däcken som dom själva säljer annars är man lite fel ute.

Bobby
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Någon som har erfarenhet av "Däck Online" ?
( Länk ) Står just i begrepp av att beställa av dem.

Mvh. Patric

Länk
16.559
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Låter som ni är lite väl negativt inställda till Thailändska Eagle F1. Min bror har dem på sin bil och det funkar alldeles utmärkt (låg ljudnivå och bra grepp), att säga att däcken är livsfarliga är inte särskilt seriöst. Bror min är helnöjd men så var han ju medveten om att han köpte thailändska däck (detta gjorde han efter att ha läst test i Teknikens värld där de jämförde Thailändska och europeiska Eagle F1)

Ha det gött i sommarvärmen!

//Lövet
Sv
44
Svante
523i Touring -06
PJ, Jag har precis köpt 2 st. Eagle F1 235/45 R17 av dem, och det funkade utmärkt. Tog en dryg vecka, sen kom de till jobbet dit jag beställde dem. Däcken var tysktillverkade, och inga problem med orundhet eller nåt. Kanonnöjd.

/Svante
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Däckonline har funkat ruskigt bra för mig!
BBrahme
Hej igen klickar man på däcken på Gummihusets sida får man upp följande info vad det gäller Good Year Eagel F1

"Vi säljer endast orginaltillverkade fabriksdäck. Samtliga däck är färska".

Så då vet man åtminstone att däcken är tillverkad på någon fabrik någonstans :-)))))
Jag köpte 4.st Conti Sportkontakt 2 från däckonline. Det tog mindre är en vecka att få däcken och två dagar snabbare än vad dom uppgivit i mailbekräftelsen. Sedan skadade det inte att däcken var endast 7 veckor(!) gamla, tysktillverkade och billiga.

Jag kommer att handla däck av däckonline igen!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Utvecklar ämnet lite. Jag har köpt mina däck på Däckonline och tyckte att det vibrerade för mycket när jag fick dem påsatta av Däckonline här i Malmö. Så jag åkte inte och bad att få dem ombalancerade och de bytte plats på hjulen. Nu vibrerade den inte längre i 80-100km/h men väl runt 50-60km/h. Nåväl vibrationerna var små så jag kunde leva med det eftersom bilen snart skulle in på helhjulsinställning. Firman som utförde jobbet (och inte var Däckonline) ställde in vagnen och balancerade om däcken igen men vibrationerna försvann inte så bilen åkte in igen för ytterligare en genomgång. Eftersom Ringservice här i Malmö har en bra anläggning så kunde de kraftmäta däcken och såg då att ett av däcken bak (vibrationerna kommer bakifrån) hade en 11.5kg differens, enligt Ringservice så går gränsen vid 12kg för att ett däck inte ska ränkas som godkänt. Testet genomfördes i torsdags och jag har inte hunnit kontakta Däckonline ännu. Men tror ni att jag får igenom en reklamation när jag köpte däcken den 28 mars i år?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Och så skrev jag som en kråka igen. "Så jag åkte inte och bad" ska var "så jag åkte in och bad".
Får nog korrekturläsa mina inlägg innan jag skickar iväg dem och inte efteråt. :-)
bj
291
bjorasen
M535i -87
När jag köpte min bil hade förra ägaren precis satt på Thaimärkta GY F1:or från Gummihuset och dom har hållt i ca 1400 mil för mig och jag tycker att greppet har varit riktigt bra.

Christopher
///M535i
Länk NYA BILDER!!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Du måste ju ha allvarliga felinställningar antingen i högerfoten eller i hjulinställningarna om du sliter däck så.
Det kan ju knappast vara så att du fått 2 uppsättningar måndagsexemplar.
Kör du på bana varje dag eller?
Har också varit i konatakt med Gummi Huset då de levererat för långa bultar för min bil (ej BMW) så trumbromsarna bak pajade!

Vägrar betala reperationerna!

Ska gå till ARN!
BBrahme
Hubbe325
Hur kan du bedöma något över huvud taget då du inte har läst alla inklägg bl a framgår det att verkstadenn har kollat hjulinställningar, fanns inga problem. Vidare kan jag själv veriifiera att jag kört melölen 4500 - 5500 mil normalt på tidigare däcksuppsättningar så ej heller något fel på högerfoten som du insunerar finns. Däremot är möjligheten gansk stor att Thailand-däck har sämre slitförmåga än EU-däck av olika anledningar som framgår av tidigare inlägg som du kan läsa. Men vi får se vad analysen av gummiblandningen ger, vad Allmänna reklamtionsverket säger vad DRF säger vad konsumentverket säger vad lagstiftaren säger om försäljning av ej e-märkta däck mfl
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Brukar du köra 4500-5500 mil på en uppsättning däck? Det var billigt det... Då är det ju en viss skillnad att slita ner däcken på fyra veckor (vet ju inte hur många mil du kört, men det måste ju vara avsevärt mindre). Slits däcken så fort måste ju nästan gummiblandningen vara tokigt mjuk, kändes det normalt när du körde på däcken?

Det är absolut inte förbjudet att sälja däck som inte är godkända för trafik i Sverige, det är en ren brukandefråga...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

BBrahme
Hej körde ca: 300 mil på dessa veckor, några säger att då jag satte på däcken i april och då det var ganska låga temperaturer då kom aldrig däcken upp i sin rätta temperatur varvid onormalt slitage blev följden, detta bara en av de spekulationer jag har fått från gummiverkstäder men vi får väl se. Nej du har rätt det är inte förbjudet men skall en gummiverkstad sälja på en kund felaktiga däck utan att tala om det Detta är frågan, man kan naturligtvis säga att det är kundens sak att veta om E-märkning etc. för att göra det enkelt för sig
d v s man låter amatören(kunden) - ta ansvaret i stället för proffset (Däckshandlaren)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
BBrahme: Det var inte meningen att verka otrevlig, det lät bara så osannolikt att du fått fel på 8st däck, först eu sedan thailand tillverkade. Att du satte på dem i april har inget med det hela att göra, däcken skall tåla det.
För visst var det väl du som frågade tidigare i en tråd om thaidäcken var hållbarare eftersom du slitit upp en uppsättning vaniga GY?
Köpte UniRoyal RainSport 1 på dackonline.se. Billigaste pris och snabb leverans trots att de inte fanns i lager.
SEdan kontaktade jag en firma som de samarbetar med.
Enda felet var att den firman monterade med synliga vikter trots att vi kom överens om dolda vikter. De bytte direkt men märkena på fälgarna finns kvar. Men det är ju inte däckonlines fel.
BBrahme
Svar till Hubbe325 nej det gäller två Thai-däck som slitits ned på ca 4 veckor inte 8 däck, det som hände i fjor var att de EU-däck jag köpt slets ned på ca 3 - 4 månader rimligt tja.... men 4 veckor är inte rimligt och inte heller att man direkt slår ifrån sig när jag kontaktar Gummihuset utan ens tagit in däcken, det är därför jag reagerar
Njuren
Tur man har originalet ;-)

BMW - i nöd och lust
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Tur att denna tråd komm upp , har kollat lite på Gummihusets produkter/priser och var ganska beredd att göra ett litet inköp av vinterdäck (vill gärna ha fräscha) samt däck till min 750 som jag tänkt ta ut i mars när värsta slasket lagt sig.
Nu väljer jag något annat företag istället , de verkar ju inte ha en bra relation till sina kunder av detta inlägg att dömma.

Tips : www.svartalistan.com , en kompis visade mig denna sajt och inna jag köper något på internet/postorder brukar ja alltid gå till www.svartalistan.com och snabbt söka på företagsnamnet , är de med i svartalistan väljer jag ofta ett annat företag , rätt intressant sajt då alla olika produkter täcks samt att man får läsa företagens EGNA kommentarer allt som oftast. kan klart rekomendera till alla som ofta internetshoppar.

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.