|
|
|
|---|---|
|
En som ja känner ska sälja sin 525 92a import 94 med chip trim i sverige 230 hkr, är det ngt man ska tänka på med chiptrimmade bmw är det ngt att ha? | |
| Det måste väl vara mera trim än ett chip för att få ut 230hk! 525i har ju 192hk original. Ökar det 38hk av ett chip??? | |
|
kanske han har filat halvmåne på kolvarna och slipat ner ekrarna på alufälgarna, har hört från nåra eparaggare i stan som byggt om sin 316i och fått 170 - 180hk av dom modifikationerna.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
| Man får ut cirka 15 hk med ett chip till 525, är kanske olika från chip till chip men ungefär där runt ligger de. | |
|
Jag hade faktiskt ett chip i min innan den styrboxen brände och naturligtvis gick chippet sin sälla död till mötes. Uppskattningsvis gjorde det kanske mellan 10-20 hk. 20 är nog definitivt max utan andra modifikationer. Men det märks ngt ruskigt ändå. Men som sagt det finns olika chip, jag kan ha fel men på min var det så och dom sa även att bränsle förbrukningen KAN sjunka. Det KAN:et märkte jag aldrig av i alla fall. Andreas |
|
| Ja jag har också hört att bränsleförbrukningen ska sjuka pga ökad förbränning. Vet ej om det är sant, men det låter ju mycket bra! Nån som vet om det är så? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.