|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett märkligt problem med min checkkontroll. Det började med att jag var ute och körde och så tändes lampan för kylarvattnet. Jag åkte in på en mack och fyllde på vätska och sen när jag startade igen så släcktes inte lampan! Det blinkade inte ens "check" för bromslampan som det annars alltid gör när man startar bilen. Lampan slocknar aldrig, inte ens när bilen är avstängd och larmad. Jag har provat att koppla ur baklyset och då tänds lampan på checkkontrollen, men den slocknar inte heller när man kopplat in baklyset igen!=( Så nu lyser det konstant några lampor på checkkontrollen och jag har ingen aning om var felet ligger. Jag hoppas att någon annan har haft liknande problem eller vet vad man ska göra för att fixa eländet. Alla tips är välkomna! Mvh David | |
| Är det verkligen ingen som har någon ide om vad som kan vara fel??=/ | |
|
Skulle tippa på att CC-boxen lämnat in. Mvh Patrik |
|
|
Förstår tyvärr inte riktigt vad du menar Patrik.... vad är "CC-boxen" och vaddå "lämnat in"??? Mycket tacksam om du kunde utveckla lite grann=) Mvh David |
|
|
CC-box= checkkontroll modulen som samlar in analyserar och redovisar ev. felaktigheter i checkkontrolldisplayen lämnat in= att nånting har gått sönder Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
hmm...intressant...kan man på något sätt kolla om det är CC boxen d e fel på? Och vad kostar en ny sådan, känns som det kan va dyrt=/ David |
|
|
Ursäkta att jag uttryckte mig lite otydligt. Det _borde_ (anser jag) vara samma till de enklare modellerna av E30. Känner att jag har lite dålig koll här... En ny lär nog vara dyr, men en omgång med lödkolv alt. en "ny" från skroten borde bota dina problem. Hoppas någon som är mer insatt i E30 kan hjälpa dig mer exakt VAR den sitter osv. Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
cc-modulen sitter i säkringsboxen, den identifieras enklast genom att den är avlång och svart med samma höjd och breddmått som på ett relä +att det står cc på den, brukar sitta längst mot framskärmen på förarsidan i säkringsboxen Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.