|
|
|
|---|---|
Kowalski |
Tjena Jag tänkte köpa begagnade BMW alu-fälgar till min E36 318. Jag undrar om man kan sätta på 185-65 R15 däck på BMW original 15'' alu-fälgar (dvs de fälgar som är standard på 325). Eller måste det vara minst 195:or på dessa? Vet ngn vad de standardmonterade alufälgarna till 325 E36 heter? Tacksam för svar |
|
Vad fälgarna heter beror lite på årsmodel samt om det är till en coupe. För en coupe bör det vara Sportekerfälg 13 som är "standard". Men 185 är nog lite smalt under alla omständigheter. Minimum 195 men helst 205 för sommardäck bör du ha. Eller du har någon speciell anledning till att välja 185 or? |
|
Kowalski |
Tänkte ha dem till vinterdäck i dimensionen 185'. Det är limo jag har (4D). Tack för hjälpen, någon annan som har tips? |
| På min e36 Coupe kör jag med 205 för sommardäck samt 195 för vinterdäcken. Tror att 185 blir lite väl smalt även för vinterdäck | |
|
Då min BMW endast är bestyckad med den större "gräsklipparmotorn" är faktiskt 185 original dimensionen enligt instruktionsboken. Jag råkar sitta på 4st vinterdäck (185:or) Därför undrar jag om det finns 15'' BMW alufälgar som passar för 185:or? |
|
| ...skall förtydliga mig. På min 318 touring är det 185 runt om på plåtfälgar. Jag har plåtfälg både på sommar och vinterdäcken och instämmer med Sails inlägg att 185 blir nog för smalt för BMWs alufälgar. Det skall nog vara minst 195...gärna mer. | |
Kowalski |
OK, då får jag skaffa vinterdäck i dimensionen 195. |
|
Till min förra bil (318ti) hade jag 185/65x15 (v-däck) på original LM-fälgar. Fungerade alldeles utmärkt. Det är ju bara 10 mm som skiljer!! /H |
|
Kowalski |
Hasse: Vad bra att veta, känns lite menlöst att fläska på med breda vinterdäck till en 318! Vet ngn vad en begagnad uppsättning av dessa fälgar betingar för värde (i bra skick dvs.)? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.